تویوتا کرولا کراس اوور در راه است؛ شاسی بلند سازی در تمامی ابعاد

به گزارش اردکان خبر، رونق بازار کراس اوورها و شاسی بلندها موجب شده تا تک تک شرکت های خودروسازی به فکر افزایش سهم این خودروها در سبد محصولات خود باشند. تویوتا نیز یکی از همین شرکت ها است که تصمیم گرفته تا نسل آینده تویوتا کرولا را در سگمنت کراس اوور عرضه کند.

تویوتا کرولا کراس اوور در راه است؛ شاسی بلند سازی در تمامی ابعاد

کراس اوور تویوتا کرولا در بازار جهانی رقیب قدرتمندی برای مزدا CX-3 خواهد بود. این خودرو ابتدا در تایلند رونمایی شده و تویوتا میخواهد در آینده نزدیک تویوتا کرولا کراس اوور را در سایر کشورها نیز عرضه کند.

عرضه تویوتا کرولا در قالب یک کراس اوور سبب می گردد تا خط محصولات بلندقامت تویوتا گسترش یابد. همانند نسخه سدان، کراس اوور تویوتا کرولا نیز براساس پلتفرم TNGA-C تویوتا ساخته شده است.

آسیا بله، اروپا فعلا خیر!

به نظر می رسد تویوتا میخواهد کرولا کراس اوور را تنها به بازار در حال رشد آسیای جنوب شرقی عرضه کند، چرا که تا به امروز هیچ سخنی مبنی بر عرضه این خودرو در بازار اروپا و کشورهای این منطقه به میان نیامده است.

بنابر گفته های تویوتا، کراس اوور کرولا طوری توسعه یافته که راحتی های یک سدان متوسط را با یک کراس اوور در این سطح ترکیب کند. سواری آرام و راحتی فوق العاده فضای داخلی مشخصه های کلیدی تویوتا کرولا کراس اوور هستند.

ابعاد و اندازه های کراس اوور تویوتا کرولا به ترتیب عبارتند از: 4460 میلی متر طول، 1825 میلی متر عرض و 1620 میلی متر ارتفاع. صندوق عقبی به حجم 487 لیتر نیز وظیفه حمل و نقل بارهای مسافران را برعهده دارد.

صندوق عقب کراس اوور تویوتا کرولا بسیار بزرگتر از فضای بار تویوتا C-HR است که تنها 377 لیتر فضا ارائه می نماید. سیستم تعلیق عقب نیز از نوع میله پیچشی است که از فناوری جدیدی بهره می برد و به گفته تویوتا برای یک سواری پایدار و آرام ساخته شده است.

کراس اوورهای تویوتا، هر روز بیشتر از دیروز!

کراس اوور کرولا در تایلند با یک پیشرانه هیبریدی 1.8 لیتری بنزینی به همراه موتور الکتریکی در دسترس خواهد بود که مجموعا 121 اسب بخار قدرت ارائه می دهد. مشتریان همچنین می توانند این خودرو را با پیشرانه بنزینی 1.8 لیتری با قدرت 138 اسب بخار نیز خریداری نمایند.

پلتفرم TNGA تویوتا انعطاف پذیری بالایی دارد و خودروهایی که براساس این معماری توسعه می یابند، قابلیت پذیرش بازه گسترده ای از پیشرانه ها را دارند. به همین دلیل به نظر می رسد در آینده کراس اوور تویوتا کرولا با پیشرانه های قدرتمندتر و حجیم تری به بازار عرضه گردد.

تویوتا کرولا کراس اوور دومین خودرو تغییر سگمنت یافته تویوتا در ماه های اخیر بوده است. این شرکت ژاپنی در ابتدا تصمیم گرفت تا تویوتا یاریس را به کراس اوور تبدیل کند.

این خودرو در کنار تویوتا لندکروزر، تویوتا راو 4، تویوتا C-HR، تویوتا هایلندر و تویوتا یارس خانواده پرتعداد محصولات بلندقامت تویوتا را تشکیل خواهد داد.

منبع: autocar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 173

به "تویوتا کرولا کراس اوور در راه است؛ شاسی بلند سازی در تمامی ابعاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا کرولا کراس اوور در راه است؛ شاسی بلند سازی در تمامی ابعاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید