خبرنگاران بازسازی تکیه بیگلربیگی کرمانشاه شروع شد

به گزارش اردکان خبر، کرمانشاه - خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تخصیص اعتبار برای بازسازی بخش هایی از تکیه بیگلربیگی اطلاع داد و گفت: در امسال با اختصاص اعتباری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات بازسازی بخش حسینیه این تکیه توسط تیمی از بازسازی کاران شروع شد.

خبرنگاران بازسازی تکیه بیگلربیگی کرمانشاه شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امید قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در راستای حفاظت از این بنای ارزشمند، عملیات بازسازیی مستمری در سال های گذشته انجام شد و سال جاری نیز این برنامه ها شامل بازسازی ستون ها، گچ بری بخش حسینیه، بازسازی پشت بام و ترمیم در و پنجره ها است.

او گفت: در سال 1381 بازسازی کلی این بنا شروع و در سال 1383 به عنوان موزهٔ خط و کتابت افتتاح شد همچنین در سال 1387 در ضلع جنوبی این بنا، موزهٔ پارینه سنگی زاگرس توسط اداره کل استان افتتاح شد.

تکیه بیگلربیگی یا عمارت فراش باشی در محله فیض آباد شهر کرمانشاه و در خیابان مدرس واقع شده است.

این تکیه در تاریخ 19 آذر 1375 به شماره 1797 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.

براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 79

به "خبرنگاران بازسازی تکیه بیگلربیگی کرمانشاه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی تکیه بیگلربیگی کرمانشاه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید