روش صنعتی برای خالص سازی اکسیدگرافن ارائه شد

به گزارش اردکان خبر، یک کنسرسیوم کانادایی روشی صنعتی برای خالص سازی اکسیدگرافن ارائه کردند و به دنبال تاسیس کارخانه ای برای تجاری سازی این روش هستند.

روش صنعتی برای خالص سازی اکسیدگرافن ارائه شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سی پی آی (CPI) از موفقیت در توسعه فرآیند خالص سازی مقیاس پذیر اکسیدگرافن خبر داد. این کار با همکاری شرکت کانادایی GLC و مرکز ملی تحقیقات کانادا اجرا شده است. این دستاورد یکی از سد های کلیدی برای تولید انبوه اکسید گرافن را حل کرده و موجب کاهش هزینه تولید آن می شود. با این کار، پذیرش اکسیدگرافن در صنعت افزایش یافته و عملکرد محصولات صنعتی بهبود می یابد.

اکسیدگرافن یکی از پیش ماده های مهم گرافن بوده که تقاضا برای استفاده از آن بسیار بالا است. این ماده می تواند برای بهبود دوام باتری ها و افزایش کارایی پیل های خورشیدی استفاده شود و همچنین در صنایعی نظیر تصفیه آب، بورد های مدار چاپی، نمایشگر ها و فناوری تصویربرداری قابل استفاده است. برای قابلیت مقیاس پذیری، شرکت سی پی آی از جدیدترین امکانات خود برای بهبود فرآیند خالص سازی استفاده کرده است.

این شرکت با استفاده از فناوری فیلتر جریان مماس (TFF) دوغاب تصفیه نشده را فیلتر می کند؛ به این صورت که آلودگی ها از غشاء عبور می کنند. شرکت NRC برای تایید کیفیت و قوام محصول از تخصص عمیق خود برای مشخصه یابی استفاده کرده است.

CPI با موفقیت از فناوری TFF استفاده کرده تا خالص سازی با مقیاس بالا انجام شود و با این کار کارایی فرآیند تولید افزایش می یابد و کیفیت محصول به دست آمده در سطح بالایی است. این شرکت از نتایج حاصل از فرآیند تصفیه با TFF استفاده کرده تا طرح اولیه کارخانه در مقیاس تجاری را برای تصفیه دوغاب اکسیدگرافن تهیه کند.

اجرای این پروژه که در سال گذشته میلادی انجام شد، کمک هزینه 235 هزار پوندی مرکز نوآوری بریتانیا را به خود اختصاص داد.

دونا مانداو، مدیرعامل GLC می گوید: در این برنامه همکاری مشترک، ما راهبرد جدیدی را برای تصفیه سریع اکسید گرافن ارائه کردیم که می توانیم این روش را مستقیم استفاده کنیم.

تونی جکسون، از مدیران CPI می گوید: بهبود فرآیند تصفیه اکسید گرافن GLC، گامی دیگر به منظور افزایش استفاده گرافن در صنعت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 41

به "روش صنعتی برای خالص سازی اکسیدگرافن ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش صنعتی برای خالص سازی اکسیدگرافن ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید