رونق بازار شیشه دست دوم خیارشور و مربا!

به گزارش اردکان خبر، بازار شیشه دست دوم خیارشور و مربا داغ شد! فراوریکنندگان می گویند با کاهش قدرت خرید مردم، این روز ها زباله کمتری فراوری می گردد و شیشه خیارشور و مربا نایاب شده است و حالا همین موضوع باعث رواج آگهی فروش شیشه دست دوم خیارشور شده است.

رونق بازار شیشه دست دوم خیارشور و مربا!

به گزارش تجارت نیوز، قیمت شیشه مربا، خیارشور و رب گوجه افزایش قابل توجهی یافته است و فراورینمایندگان علت آن را کاهش فراوری زباله می دانند.

این مساله باعث شده است آگهی فروش شیشه دست دوم مربا و خیارشور در سایت هایی مثل دیوار و شیپور درج گردد و بازار فروش زباله شیشه ای داغ گردد.

قیمت شیشه دست دوم چند؟

مستأجر هستم و یک ماه است که غذای درست و حسابی نخوردیم. مدتی است شیشه ها را از رستورانی که برادرم کار می نماید، می گیرم و می فروشم این ها را زنی می گوید که از شرایط اقتصادی گلایه دارد و اخیرا فروشنده شیشه دست دوم مربا شده است.

در حال حاضر ارزان ترین شیشه های نوی مربا و خیارشور در فروشگاه ها و بازار 30 هزار تومان است، اما فروشندگان شیشه دست دوم حداکثر بهای 4 هزار تومان را برای کالایشان در نظر گرفته اند.

آن ها همچنین شیشه های دست دوم کوچک با قیمت 1500 تومان تا سه هزار تومان می فروشند و شیشه های عظیم که جای سس بوده اند با قیمت چهار هزار تومان معامله می گردد.

حالا به نظر می آید شرایط اقتصادی کشور به سمتی پیش رفته است که برخی به این فکر افتاده اند از زباله های خود درآمدزایی نمایند.

یکی از فروشندگان شیشه های دست دوم از شرایط اقتصادی این روز ها گلایه می نماید و می گوید: شهرداری برای خرید زباله قیمت پایینی گذاشته است و برای همین مجبور شدم زباله هایم را آگهی کنم.

یکی دیگر از فروشندگان شیشه های دست دوم می گوید: انواع شیشه برای فروش دارم. شیشه ها از محصولاتی است که خودمان استفاده کردیم و بعد از شستشو آن ها را می فروشم.

در این میان کسانی هستند که از این شیشه ها برای مصرف شخصی استفاده نمی نمایند. برخی محصولات خانگی فراوری می نمایند و حالا با قیمت بالای ظرف های شیشه ای جای مربا و ترشی برای آن ها هیچ صرفه اقتصادی ندارد که از فروشگاه بخرند.

یکی از فروشندگان شیشه های دست دوم می گوید: خریداری دارم که مربا و ترشی خانگی فراوری می نماید، اما برای او صرفه اقتصادی ندارد که با این قیمت از فروشگاه شیشه بخرد. برخی مواقع شیشه ها را جمع می کنم و به او می دهم. چون شرایط اقتصادی خوبی هم ندارد از او پول نمی گیرم.

جالب است که در این میان برخی فروشندگان اعتراف می نمایند فکرش را هم نمی کردند که روزی شیشه مربای دست دوم را برای فروش آگهی بزنند!

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 301

به "رونق بازار شیشه دست دوم خیارشور و مربا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار شیشه دست دوم خیارشور و مربا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید