شانس اصلی توپ طلا 2023 در آمریکاست! ، تنها آسیایی یک فهرست طلایی

به گزارش اردکان خبر، اگر مسی برنده توپ طلا گردد، برای نخستین بار در تاریخ این جایزه به بازیکنی داده می گردد که در ام ال اس توپ می زند. این از همان کارهایی است که فقط از لئو برمی آید.

شانس اصلی توپ طلا 2023 در آمریکاست! ، تنها آسیایی یک فهرست طلایی

به گزارش خبرنگاران آنلاین، فرانس فوتبال بالاخره از فهرست 30نفره توپ طلا برای سال 2023هم رونمایی کرد. پس از سال ها نام کریستیانو در این فهرست دیده نمی گردد اما رقیب همیشگی او یعنی لئو مسی، شانس شماره یک بردن این جایزه است.

جایی که خالی است

شاید نخستین بازیکنی که جای خالی اش در فهرست نامزدهای توپ طلا به شکل جدی احساس می گردد، جان استونز باشد. او فصل فوق العاده ای با سیتی داشت و روزهای درخشانی را در یک پست غیرتخصصی تجربه کرد. استونز یکی از کلیدی ترین نفرات در سه گانه فصل گذشته تیم گواردیولا بود. از انزو فرناندز هم نباید به سادگی گذشت. او در جام دنیای فوق العاده نشان داد و جایزه برترین بازیکن جوان جام را به دست آورد. عملکرد فردی فرناندز در چلسی هم عملکرد بدی نبود اما شاید به خاطر نتایج این باشگاه، انزو در این فهرست قرار ندارد. غایب عجیب بعدی این فهرست، رافائل لیائو است. ستاره برزیلی استثنایی میلان، فصل گذشته تیمش را یک تنه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند. بدون او میلان هرگز نمی توانست از ناپولی عبور کند اما لیائو نیز در این فهرست دیده نمی گردد. غیبت مارکوس رشفورد نیز خیلی ها را شگفت زده نموده است. بازیکنی که فصل گذشته در 52بازی برای یونایتد، مجموعا 41گل و پاس گل داشت اما در نهایت بین نامزدهای نهایی توپ طلا قرار نگرفت.

غافلگیر نشدیم

غیبت 2ستاره بزرگ در این فهرست اما کسی را غافلگیر نکرد. رونالدو و نیمار، طبق انتظار جایی در بین 30ستاره برتر سال ندارند. نیمار که باز هم زمان زیادی مصدوم بود و بعد از یک فصل نه چندان پیروز دیگر به الهلال رفت، کریستیانو هم که در جام دنیای، اصلا پیروز نبود و حتی در پرتغال به یک مهره نیمکت نشین تبدیل شد. تماشای فهرست برترین های دنیا در غیاب رونالدو، شاید کمی سخت باشد اما طرفداران فوتبال دیگر باید به چنین چیزی عادت نمایند. بعید است که کریس دوباره به این فهرست برگردد.

5 به اضافه 2!

در این فهرست، 7بازیکن از کشورهایی انتخاب شده اند که فینال جام دنیای را برگزار نموده اند. البته از بین این 7 بازیکن، کریم بنزما در جام دنیای حضور نداشت و لائوتارو مارتینز نیز نه به خاطر جام دنیای بلکه به علت درخشش در ترکیب اینتر و رسیدن به فینال اروپا توانست در این فهرست جای بگیرد. از تیم قهرمان دنیا به جز لائوتارو، ستاره هایی مثل مسی، خولیان آلوارز و امیلیانو مارتینز در این فهرست هستند و از تیم نایب قهرمان هم کیلیان امباپه و کولو موآنی بین 30بازیکن برتر دنیا دیده می شوند.

30بازیکن و فقط 3برنده

در بین 30بازیکنی که از سوی فرانس فوتبال برای توپ طلا نامزد شده اند، فقط 3بازیکن توانسته اند این عنوان را به دست بیاورند. لیونل مسی، کریم بنزما و لوکا مودریچ، 3بازیکنی هستند که سابقه لمس توپ طلا را دارند. این اتفاق برای هیچ کدام از 27بازیکن دیگر این فهرست رخ نداده است.

تنها آسیایی یک فهرست طلایی

در بین 30بازیکن این فهرست، فقط یک بازیکن از قاره آسیا دیده می گردد و آن، سون هیونگ مین نیست! کیم مین جائه از ناپولی که فصل گذشته در این تیم فوق العاده بود و نقش زیادی در قهرمانی این تیم در سری آ ایفا کرد، تنها بازیکن آسیایی در بین برترین های دنیا است. کیم در تابستان ناپولی را ترک کرد و حالا برای بایرن به میدان می رود.

این باشگاه رکوردشکن

بین باشگاه های فوتبال دنیا، منچسترسیتی بیشترین نماینده را در این فهرست دارد، اتفاقی که کاملا طبیعی به نظر می رسد چرا که آنها فصل گذشته را با یک سه گانه رویایی تمام کردند. ارلینگ هالند، کوین دی بروینه، خولیان آلوارز، روبن دیاس، رودری و برناردو سیلوا در این فهرست هستند. ایلکای گوندوگان که به بارسا پیوسته نیز به خاطر سیتی به این فهرست رسیده است. البته یوشکو گواردیول که فصل گذشته در سیتی حضور نداشته، این فصل به عنوان عضو باشگاه در فهرست برترین ها واقع شده است.

توپ طلای شماره 8!

تقریبا همه رسانه ها لئو مسی را شانس مسلم بردن توپ طلا می دانند. آخرین توپ طلای زندگی مسی احتمالا به زودی به او تعلق خواهد گرفت؛ بازیکنی که در 36سالگی هم کوتاه نیامده و این هفته تنها گل بازی حساس آرژانتین با اکوادور در مقدماتی جام دنیای 2026را به ثمر رسانده است. اگر هالند در فینال های فصل گذشته درخشش بیشتری داشت، شاید برنده توپ طلا می شد اما عملکرد معمولی او در بیشتر بازی ها، موجب شده رسانه ها لئو مسی را شانس شماره یک بردن توپ طلا بدانند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1343

به "شانس اصلی توپ طلا 2023 در آمریکاست! ، تنها آسیایی یک فهرست طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس اصلی توپ طلا 2023 در آمریکاست! ، تنها آسیایی یک فهرست طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید