عادی سازی سریع شرایط بعد از سیل با یاری پهپاد ها

به گزارش اردکان خبر، مقامات استرالیایی با تصویربرداری هوایی از نقاط سیل زده ایالت نیوساوت ولز با پهپاد توانستند برای بازگشت سریع تر به شرایط عادی و بازسازی مناطق آسیب دیده برنامه ریزی نمایند.

عادی سازی سریع شرایط بعد از سیل با یاری پهپاد ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به دنبال وقوع سیل در ایالت نیوساوت ولز استرالیا در ماه گذشته خسارات زیادی به این منطقه وارد شد. ولی ارزیابی دقیق این خسارات و حجم آن ها تنها با استفاده از تعداد زیادی پهپاد و عکس برداری از این طریق ممکن شد.

به گزارش زد دی نت، بسیاری از مناطق آسیب دیده کماکان به طور زمینی در دسترس نیستند و جاده های آن ها به شدت آسیب دیده اند. از همین رو برای بازدید از این مناطق و آنالیز شدت خسارات وارده از پهپاد های مجهز به دوربین های عکس برداری پیشرفته استفاده شد.

از همین اطلاعات برای برنامه ریزی به منظور جابجایی خاک و آوار استفاده شد و تصویر دقیقی از مناطق نیازمند بازسازی به دست آمد. همچنین مدل های سه بعدی مناطق نیازمند بازسازی نیز تهیه شد، بدون آنکه نیازی به اعزام نیروی زمینی به مناطق آسیب دیده و به خطر انداختن جان آن ها باشد.

پیش از این در استرالیا از پهپاد برای مقابله با بلایای طبیعی دیگر نظیر آتش سوزی گسترده در جنگل ها و نیز شناسایی و شکار کوسه های خطرناک در نوار ساحلی و ... استفاده شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 693

به "عادی سازی سریع شرایط بعد از سیل با یاری پهپاد ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادی سازی سریع شرایط بعد از سیل با یاری پهپاد ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید