فاکس نیوز: آمریکا در قبال مایکل وایت، مجید طاهری را آزاد می نماید

به گزارش اردکان خبر، فارس نوشت: یک رسانه آمریکایی گزارش داد دولت این کشور موافقت نموده در قبال آزادی مایکل وایت، دکتر مجید طاهری را آزاد کند.

فاکس نیوز: آمریکا در قبال مایکل وایت، مجید طاهری را آزاد می نماید

یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت آمریکا موافقت نموده در قبال آزادی مایکل وایت مجید طاهری را آزاد کند.

ساعتی قبل تر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفت مایکل وایت از ایران خارج شده است.

19 دی ماه سال 1397 بهرام قاسمی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری گفت که یک شهروند آمریکایی به نام مایکل وایت در شهر مشهد بازداشت شده است.

قاسمی گفت موضوع، در نخستین روزهای دستگیری به وسیله دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران به اطلاع دولت آمریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت، در جریان این دستگیری قرار داشته است.

بر اساس گزارش ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به 10 سال زندان محکوم شده است.

شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که آمریکا توافق نموده در ازای آزادی مایکل وایت، یک پزشک ایرانی-آمریکایی به نام مجید طاهری را آزاد کند.

آقای طاهری به جرم نقض قوانین یکجانبه تحریم های ضدایرانی آمریکا به تحمل 16 ماه حبس محکوم شده بود. مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفته ایشان از 33 سال پیش ساکن آمریکا است و در ایالت فلوریدا طبابت می نماید.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز 29 اسفند در بیانیه ای گفت جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا مایکل وایت را به مرخصی پزشکی فرستاده است.

او روز 17 اردیبهشت ماه هم گفت سوئیس به عنوان حافظ منافع این کشور در ایران خواهان تمدید مرخصی مایکل وایت شده است.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز 13 خردادماه مبادله سیروس عسگری، دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا با مایکل وایت را رد کرد.

اورتگاس در مصاحبه با پایگاه نشنال اینترست گفت: همان طور که وزارت خارجه ایران امروز تأیید کرد آقای عسگری مشارکتی در هیچ برنامه مبادله زندانی با ایران نداشته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 100

به "فاکس نیوز: آمریکا در قبال مایکل وایت، مجید طاهری را آزاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکس نیوز: آمریکا در قبال مایکل وایت، مجید طاهری را آزاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید