لزوم برقراری پرواز به کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند

به گزارش اردکان خبر، منطقه آزاد اروند می تواند ارزآوری مناسبی را به وسیله برقراری پروازهای خارجی در شرایط و شرایط کنونی کشور داشته باشد.

لزوم برقراری پرواز به کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند

ارزآوری از مراکز تجارت جهان به منطقه آزاد اروند با عدم برقراری پرواز آبادان - دبی به شدت کاهش یافته است.

در حالی پرواز آبادان - دبی در منطقه آزاد اروند وجود ندارد که اهواز با اینکه منطقه آزاد نیست و فقط 115 کیلومتر با این شهر فاصله دارد، به شهر دبی پرواز دارد که اقدام مسئولان مرکز استان برای برقراری این پرواز قابل تحسین بوده است.

شرکت های هواپیمایی زیادی در جهان فعالیت می نمایند که در پی بازارهای نو هستند و قطعا چنانچه در این خصوص مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند کوشش و رایزنی نمایند، می توان در این زمینه اقدامات شایسته ای را انجام داد و پروازهای بسیاری از کشورها وارد منطقه آزاد اروند گردد.

سید حکمت الله موسوی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی خوزستان با اشاره به اینکه سفرهای هوایی یکی از راحت ترین و ایمن ترین سفرها است، اعلام کرد:

قطعا زمانی که امکانات مناسبی از جمله ایاب و ذهاب در سفرهای هوایی فراهم گردد، می توان توریست وارد و خارج کرد.

وی، برنامه ریزی برای حضور ایرلاین های کشورهای همسایه را مهم قلمداد کرد و گفت در برنامه ریزی تورهای توریستی این امر نقش مهمی دارد و با یک سازماندهی مناسب می توان به صورت شایسته ای از آن ها استفاده کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی خوزستان، حضور توریست خارجی را در کشور و ارزآوری از این طریق را در شرایط کنونی لازم دانست و حضور ایرلاین های خارجی را موجب تقویت ظرفیت های توریستی خوزستان و بعلاوه تقویت حوزه سیاسی و امنیتی کشور مطرح نمود.

موسوی در ادامه تاکید نمود:

ضرورت دارد که ارتباط موثری در حوزه توریستی با کشورهای همسایه و به خصوص مسلمان که اشتراکات فرهنگی و معنوی با ما دارند داشته باشیم.

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز یکی از ویژگی های تجارت پیروز را ارتباط دو سویه بین شرکای تجاری دانست و اعلام کرد که اتاق بازرگانی آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته است؛ بنابراین طبیعی است که برای سرعت بخشیدن به فعالیت های تجاری خود تجار و بازرگانان از فرودگاه بهره مند باشند که پروازهای بین المللی در آن صورت گیرد.

ایشان در ادامه به موضوع توریستی اشاره نمود و یادآور شد که آبادان و خرمشهر می توانند ارزآوری مناسبی برای کشور در زمینه توریستی سلامت داشته باشند و ایرلاین های بین المللی یکی از راه های ورود توریست خارجی است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1143

به "لزوم برقراری پرواز به کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برقراری پرواز به کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید