ماکسی همراهی اجتماعی برای با بچه ها ، خانواده ها برای ارتقای مهارت های ارتباطی فرزندانشان ترغیب شدند

به گزارش اردکان خبر، یک استارت آپ اقدام به ساخت روباتی کرده که به شدت اجتماعی است و مهارت های ضروری مانند ورزش و نقاشی و همچنین رفتار های درستی مثل مهربانی و احترام را به بچه ها یاد می دهد.

ماکسی همراهی اجتماعی برای با بچه ها ، خانواده ها برای ارتقای مهارت های ارتباطی فرزندانشان ترغیب شدند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، نسل اول روبات های اجتماعی خانگی مانند اولین نسل بسکمک دیگر از فناوری ها به اندازه کافی پیروز نبود. ترکیبی از قیمت های بالا به همراه فروش ضعیف و انتقادهای بجا و منصفانه که منجر به بسته شدن خیلی از شرکت ها شد، پیشرفت در این زمینه را بسیار چالش برانگیز کرده است. این موضوع الزاما بد نیست، اگر بخواهیم صادق باشیم به وضوح تعیین شده که ساخت روبات های خانگی اجتماعی کارآمد بسیار سخت است و در شرایط کنونی هر شرکتی که بخواهد یکی از این روبات ها را بسازد باید قابلیت تکنیکی و مهمتر از آن طرح توجیهی بلند مدتی داشته باشد که برای تبدیل کردن یک روبات به عضوی از خانواده یا یک دوست صمیمی لازم است.

این روزها یک استارت آپ به نام امبادید (Embodied) در حال راه اندازی یک روبات جدید به نام ماکسی است که هیچ ارتباطی با پروژه های دیگر ندارد و یک همراه اجتماعی برای کوکان حدود 6 تا 9 سال است. به گفته دانشمندان امبادید، ماکسی برای کمک به رشد اجتماعی، احساسی و ارتقای دانش بچه ها از طریق آموزش بر پایه بازی و دیگر محتواهای جذاب طراحی شده است. از جهاتی ماکسی شبیه به روبات های اجتماعی دیگر است، اما در مواردی هم به اندازه کافی متفاوت هست که بتواند پیروز شود؛ به خصوص حالا که هم بچه ها و هم والدین به کمک بیشتری نیاز دارند.

پل پیرجانیان، مؤسس شرکت امبادید، می گوید که امبادید آمیزه ای از آرزوی قلبی او برای استفاده از روبات ها برای کمک کردن مستقیم به مردم و علاقه اش به شخصیت های انیمیشنی شبه واقعی است. با وجود اینکه ممکن است هدف اصلی یک روبات در این حوزه نگهداری سالمندان باشد، پیرجانیان معتقد است که کمک به رشد احساسی-اجتماعی بچه ها می تواند تأثیر سریعتری داشته باشد.

وی اضافه نمود: بچه ها به سرعت با فناوری مأنوس می شوند. این در حالی است والدین هم کم طاقت شده اند؛ به خصوص اگر فرزند بازیگوشی داشته باشند. ما اقدام به صحبت با خانواده ها کردیم و تعیین شد که آنها نیازمند راهکاری برای کمک هستند. اما جالبتر این است که آنها گفتند که می خواهند از همین محصول برای فرزند دیگرشان که دچار اختلال عصبی است استفاده کنند.

ماکسی برای کمک به همه بچه ها در ارتقای مهارت های ارتباطی و احساسی-اجتماعی از طریق عکس العمل های کوتاه طراحی شده است. همانند دیگر روبات های اجتماعی، باید به خاطر داشته باشیم که روبات باید بتواند در محیط های وایفای مختلف، محیط های پر سروصدا و محیط هایی با میزان نور متفاوت عملکرد خوبی داشته باشد.

با ماکسی، بچه ها میتوانند هر روز در بازی های معنیدار شرکت کنند، بازی هایی برگرفته از برترین محتواهای آموزشی و آخرین روش های آموزشی بچه ها. هر هفته دارای یک تم خاص خواهد بود. تم هایی از جمله مهربانی، دوستی، همفکری و احترام متقابل و از بچه ها می خواهد که در انجام مأموریت هایی به آن کمک کنند که تجربیات انسانی، ایده ها و توانایی های زندگی را مورد اکتشاف و تجربه قرار دهند.

این مأموریت ها فعالیت هایی هستند که بازی های خلاقانه و از پیش تعیین نشده ای همچون نقاشی، تمرین های آگاهی ذهن با استفاده از ورزش های تنفسی و مدیتیشن، مطالعه به همراه ماکسی و یافتن راه هایی برای مهربانی کردن به دیگران را شامل می شوند.

ماکسی حس کنجکاوی بچه ها را فعال می کند تا بتوانند مردم و دنیای اطرافشان را مورد کشف و شهود قرار دهند. تمامی این فعالیت ها حتی به بچه ها کمک می کنند که مهارت های حیاتی زندگی مانند نوبت دریافت، ارتباط چشمی، گوش کردن، تنظیم احساسات، همفکری، مدیریت روابط و حل مشکل را یاد گرفته و تمرین کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 33

به "ماکسی همراهی اجتماعی برای با بچه ها ، خانواده ها برای ارتقای مهارت های ارتباطی فرزندانشان ترغیب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکسی همراهی اجتماعی برای با بچه ها ، خانواده ها برای ارتقای مهارت های ارتباطی فرزندانشان ترغیب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید