نابغه شطرنج بالاتر از کاسپاروف افسانه ای!

به گزارش اردکان خبر، یک کارشناس شطرنج می گوید که کارلسن به مدت 10 سال است که بر شطرنج دنیا حکومت می نماید.

نابغه شطرنج بالاتر از کاسپاروف افسانه ای!

به گزارش خبرنگاران آنلاین، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا در رقابت های قهرمانی دنیا پیروز شد در مسابقات سریع و برق آسا به قهرمانی دست پیدا کند. او در این مسابقات یک بازی درخشان ارائه کرد و پیروز شد ششمین عنوان قهرمانی دنیا را در بخش برق آسا به دست آورد تا در مجموع به 15 طلای مسابقات دنیای برسد.

کارلسن بلافاصله پس از کسب این طلا گفت: این هرگز آسان نیست اما من فوق العاده راضی هستم.

تورشتین بائه کارشناس شطرنج در مورد قهرمانی کارلسن گفت: این ستاره نروژی دستاورد بزرگی کسب نموده و اکنون در مجموع 15 مدال طلای قهرمانی دنیا دارد. باید اعتراف کرد که کارلسن بیش از 10 سال است که شماره یک دنیا است. حالا او باید بزرگترین فرد در شطرنج باشد، حتی بزرگتر از گری کاسپاروف! من معتقدم که او از کاسپاروف که به عنوان پادشاه شطرنج شناخته می گردد، عبور خواهد نمود.

در مسابقات دنیای شطرنج، مگنوس کارلسن نروژی قهرمان دنیا پیروز شد در رقابت های برق آسا با کسب 16 امتیاز قهرمان گردد. پیش از این، ستاره شطرنج دنیا در بخش سریع دنیای قهرمان شده بود. ناکامورای آمریکایی هم در بخش برق آسا در رده دوم نهاده شد.

مسابقات دنیای شطرنج سریع و برق آسای دنیای از 26 تا 30 دسامبر (5 تا 9 دی ماه) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان برگزار گردید. مسابقات سریع در تاریخ 26 تا 28 دسامبر و سپس مسابقات برق آسا 29 تا 30 دسامبر کار خود را دنبال کرد. دین لیرن چینی، علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان ارمنی از جمله شطرنج بازان سرشناسی بودند که در این مسابقات حضور نداشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1251

به "نابغه شطرنج بالاتر از کاسپاروف افسانه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه شطرنج بالاتر از کاسپاروف افسانه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید