عظیم ترین باغ وحش های جهان

به گزارش اردکان خبر، عظیم ترین باغ وحش جهان کجاست؟ جواب این سوال به شاخص شما برای استفاده از واژه عظیم برمی گردد. اینکه آیا ما تعداد گونه های نگه داری شده در این باغ وحش ها را اندازه گیری می کنیم یا زیربنای کلی باغ وحش را. اگر تنها مورد آخر را حساب کنیم Red McCombs Wildlife در تگزاس با 12،000 هکتار زیربنای خود می تواند به عنوان عظیم ترین باغ وحش جهان شناخته گردد. اما این باغ وحش تنها 20 گونه مختلف از حیوان را نگهداری می نماید و بیشتر نمادی از حیات وحش است تا اینکه واقعا یک باغ وحش باشد. هرچند، تنها در نظر دریافت تعداد گونه ها نیز به نظر مناسب نمی رسد.

عظیم ترین باغ وحش های جهان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا و باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اگر هر دو فاکتور تعداد گونه های حیوانی و نیز مساحت را در نظر بگیریم، 8 مورد از عظیم ترین باغ وحش های جهان را در لیستی معرفی می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشیدرا مورد نظر قرار دهد تا بگوید که کدام باغ وحش ها عظیم ترین نوع خودشان در جهان هستند.

8. باغ وحش و آکواریوم کلمبوس

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium) یک باغ وحش غیرانتفاعی واقع در شمال شهر کلمبوس در ایالت اوهایو است. این باغ وحش خانه 5،000 حیوان و 700 گونه مختلف است که در نقاط جغرافیایی مختلف جهان خانه دارند. سال 2004 این باغ وحش پروژه خود را برای گسترش دادن فضا به 82 هکتار طی ده سال آینده شروع کرد. این گسترش قرار است شامل یک محیط قطبی و یک دشت آفریقایی باشد.

7. باغ وحش مسکو

با تاریخ افتتاح رسمی در سال 1864، باغ وحش مسکو (Moscow Zoo) یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپا است. امروزه این باغ وحش بیش از 6000 حیوان و 927 گونه حیوانی را میزبانی می نماید و محیطی به گستردگی حدود 53 هکتار را پوشش می دهد؛ که آن را تبدیل به عظیم ترین باغ وحش روسیه می نماید.

6. باغ وحش سن دیگو

باغ وحش سن دیگو (San Diego Zoo) یکی از معروف ترین باغ وحش ها در جهان با بیش از 4،000 حیوان و 800 گونه مجزا است. پارک این باغ وحش حدود 100 هکتار وسعت دارد. آب و هوای ساحلی و آفتابی جنوب کالیفرنیا برای بسیاری از حیوانات مناسب است. تقریبا تمام گونه های باغ وحش سن دیگو در هوای آزاد نگه داری می شوند. باغ وحش سن دیگو همچنین در کوشش برای حفاظت و نگهداری گونه ها بسیار فعال است و تعداد زیادی از گونه ها در ابعاد وسیع فراوری مثل شده اند تا در زمان و مکان مناسب در حیات وحش شان رها شوند.

5. باغ وحش تورنتو

با فراگیری 710 هکتار زمین، باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo) عظیم ترین باغ وحش کانادا و هم اکنون خانه بیش از 16،000 حیوان با 491 گونه مختلف است. این حیوانات به هفت منطقه جغرافیایی مختلف همچون ایندو-مالایا، آفریقا، آمریکا، توندرا، استرالاسیا، اوراسیا و دامنه کانادا تعلق دارند.

4. باغ وحش برانکس

باغ وحش برانکس (Bronx Zoo) که در سال 1899 افتتاح شده، واقع در نیویورک سیتی، عظیم ترین باغ وحش کلان شهری در ایالات متحده است. این باغ وحش دارای 265 هکتار زیربنا به شکل پارک و زیستگاه طبیعی می گردد و خانه بیش از 4،000 حیوان و 650 گونه مختلف حیوانی است؛ که بسیاری از آن ها در معرض خطر هستند. بسیاری از گونه های باغ وحش برانکس، از جمله بخش های جهانی پرندگان و جهانی خزندگان، به صورت علمی دسته بندی شده اند در صورتی که سایرین از جمله دسته های دشت های آفریقا و حیات وحش آسیا، بر اساس مکان جغرافیایی آن ها طبقه بندی شده اند.

3. باغ وحش پکن

باغ وحش پکن (Beijing Zoo)، ساخته شده در سال 1906 و دوره سلسله کینگ (Qing)، یکی از عظیم ترین مجموعه های حیوان را در چین دارد. این باغ وحش خانه 14،500 حیوان از 450 گونه حیوانات خشکی و 500 گونه حیوانات دریایی است. همچنین این مکان زمینی به مساحت 219 هکتار در اختیار دارد. باغ وحش پکن احتمالا بیش از هرچیز برای نگهداری حیوانات نادر بومی چین، از جمله پاندای عظیم، شهرت دارد که تبدیل به جذابیت عمده پارک شده است.

2. باغ جانورشناسی برلین

باغ جانورشناسی برلین (Zoologischer Garten Berlin)، افتتاح شده در سال 1844، قدیمی ترین و معروف ترین باغ وحش آلمان است. این باغ وحش فضایی به وسعت 84 هکتار را اشغال می نماید و در Tiergarten برلین واقع شده است. با بیش از 1،500 گونه مختلف و 17،000 حیوان، این باغ وحش عظیم ترین مجموعه از گونه ها را در جهان به خود اختصاص داده است. معروف ترین ساکنان این باغ وحش بائو بائو پاندای عظیم و کنوت خرس قطبی هستند. (البته کنوت سال 2011 از بین رفت.)

1. باغ وحش هنری دورلی

عظیم ترین جاذبه گردشگری ایالت نبراسکا، باغ وحش هنری دورلی (Henry Doorly Zoo) در اوماها خانه حدود 17،000 حیوان و 962 گونه حیوانی است. این باغ وحش 130 هکتار را فرا می گیرد. با اینکه در ابعاد و تعداد گونه ها باغ وحش های عظیم تری وجود دارند، هیچکدام از آن ها در ترکیب هردو مشخصه به پای باغ وحش هنری دورلی نمی رسند. این باغ وحش همچنین عظیم ترین مجموعه گربه ها را در آمریکای شمالی دارد. همچنین این باغ وحش دارای عظیم ترین مرداب زیر سقف، عظیم ترین صحرای زیر سقف و همچنین عظیم ترین گنبد لعابدار در جهان است. منبع: Touropiaمنبع: کجارو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 247

به "عظیم ترین باغ وحش های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین باغ وحش های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید