نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه آزاد اعلام شد ، شرایط لغو آزمون های ارشد و سراسری 1400

به گزارش اردکان خبر، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه آزاد اعلام شد ، شرایط لغو آزمون های ارشد و سراسری 1400

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400

آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی هر ساله یک نوبت در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب سراسر کشور برگزار می گردد. آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400 بر اساس آخرین تقویم آزمون های مرکز سنجش و آموزش پزشکی 10 تیر ماه 1400 برگزار خواهد شد.

اولویت برنامه دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران در سال 1400

افشین حراجی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دیجیتالی کردن دانشکده دندانپزشکی و استفاده از فناوری های نوین در اولویت برنامه دانشکده دندانپزشکی در سال 1400 است.

برگزاری یک میلیون کلاس و 11 هزار واحد درسی مجازی در دانشگاه تهران

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران یاری به راهبری کشور در شرایط سخت کرونایی، پیشبرد علم و دانش و صیانت از فرهنگ و محیط زیست را از محور های اصلی فعالیت دانشگاه در مقوله مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: در دوران کرونا بیش از یک میلیون کلاس مجازی برگزار گردید. همچنین بیش از 11800 واحد درسی ارائه و بیش از یک میلیون فایل دانلود شد که همه این موارد نشانه پوشش الکترونیکی جامع در دانشگاه تهران است.

نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه آزاد اعلام شد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه آزاد برای نیم سال دوم تحصیلی 1400-1399 را اظهار داشت و گفت: بر اساس تقویم آموزشی کلاس های دانشجویان غیرپزشکی 3 تیرماه 1400 و کلاس های دانشجویان پزشکی 10 تیرماه به اتمام خواهد رسید.

شیوه نامه تشکیل شورای مهارت افزایی و صلاحیت حرفه ای ابلاغ شد

شیوه نامه تشکیل شورای مهارت افزایی و صلاحیت حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با تصویب وزیر علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها ابلاغ شد.

دانشگاه های برتر از توان علمی بیش از 500 محقق بازگشته به کشور بهره می برند

فرصتی مطلوب و قابل توجه برای ارتقای توان علمی دانشگاه های برتر کشور با تزریق تخصص و تجربه بیش از 500 نفر از محققان برجسته ایرانی خارج از کشور به این مراکز به وجود آمده است. دستاوردی که نتیجه اجرایی شدن برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور) connect.isti.ir است. این برنامه از سال 94 شروع شده است و تا به امروز توانسته بیش از 500 نفر از محققان برجسته ایرانی مقیم دیگر کشور ها را به عنوان هیات علمی دانشگاه های برتر کشور جذب کند.

27 دانشگاه ایرانی در بین اثرگذارترین دانشگاه های جهان

رتبه بندی 2021 تأثیرات دانشگاه ها از سوی نظام رتبه بندی بین المللی تایمز منتشر شد و 27 دانشگاه ایرانی در جمع یک هزار و 115 دانشگاه موثر جهان قرار گرفتند. تایمز در این رتبه بندی، دانشگاه ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می نماید. اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد 17 مورد است که مؤسسه تایمز برای این رتبه بندی از آن ها استفاده نموده است.

زمان دقیق برگزاری آزمون های زبان وزارت بهداشت اعلام شد

طبق آخرین تقویم برگزاری آزمون های علوم پزشکی، زمان برگزاری شصت و یکمین دوره آزمون زبان وزارت بهداشت و چهار دوره دیگر این آزمون اعلام شد.

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان تمدید شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر که تا 5 اردیبهشت 1400موفق به ثبت نام نشدند، این مهلت تا روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه تمدید شد.

حدود 70 درصد داوطلبان مجاز کنکور دکتری 1400 انتخاب رشته کردند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در بازه زمانی مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری 1400 (از روز دوشنبه 30 فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه) از بین 136 هزار و 665 داوطلب مجاز، تعداد 95 هزار و 63 داوطلب نسبت به ثبت انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نموده اند.

کنکور ارشد و سراسری 1400 در چه صورتی لغو می گردد؟

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی برنامه های ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق قانون وظیفه داریم برنامه های اجرایی خودمان را انجام بدهیم بر این اساس آزمون های پیش رو اعم از آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری به موقع برگزار خواهند شد. تنها زمانی آزمون های ملی ما لغو خواهند شد که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری برای این اقدام صادر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 691

به "نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه آزاد اعلام شد ، شرایط لغو آزمون های ارشد و سراسری 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه آزاد اعلام شد ، شرایط لغو آزمون های ارشد و سراسری 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید