چرا واریز سود شرکت ها به وسیله سجام به تاخیر افتاد؟

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز، سود تقسیمی 232 ناشر به وسیله شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز شده است. بعلاوه براساس درخواست های ارائه شده سود تقسیمی 30 ناشر دیگر تا خاتمه سال به وسیله این شرکت (سمات) پرداخت خواهد شد.

چرا واریز سود شرکت ها به وسیله سجام به تاخیر افتاد؟

غلامرضا ابوترابی گفت: بعضی از شرکت ها زیان ده بوده و عملاً سود تقسیمی نداشته اند و یا مجامع عمومی عادی سالانه آن ها به دلایل مختلف برگزار نشده که این تعداد از کل شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار کسر شده است. از سوی دیگر نیز بعضی از شرکت ها هنوز مجامع عمومی عادی سالانه خود را به علت نرسیدن سال اقتصادی برگزار ننموده اند که آن ها نیز از مجموع شرکت های مندرج کم خواهند شد.

در حال حاضر زیرساخت های لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برای پرداخت سود تقسیمی شرکت ها به سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام نموده اند فراهم شده است، به طوری که از قبل نیز با بیشتر بانک ها در مورد فراهم آوردن زیر ساخت های لازم برای اجرا درست و بی نقض این امر صحبت های لازم اجرا شده است.

پیش تر نیز گفته بودند، 20 شرکت در صف تکمیل مدارک خود برای توزیع سود به وسیله سامانه سجام هستند و حدود 20 شرکت نیز به وسیله سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) آمادگی خود را برای پرداخت سود به وسیله این سامانه اعلام نموده اند.

در صورتی که شرکت ها الزام به پرداخت سود سهامدارانشان به وسیله شرکت سپرده گذاری شوند و در این خصوص اقدام نکنند، مرتکب تخلف می شوند و مطابق مقررات با آن ها برخورد می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1079

به "چرا واریز سود شرکت ها به وسیله سجام به تاخیر افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا واریز سود شرکت ها به وسیله سجام به تاخیر افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید