کاربرد محلول ماینوکسیدیل چیست ونحوه استفاده آن چگونه است؟؟

به گزارش اردکان خبر، محلول ماینوکسیدیل که قبلا جهت درمان فشار خون کاربرد داشت، به صورت اتفاقی پزشکان کشف کردند که این دارو دارای عوارضی مانند افزایش مو در بدن می گردد . بعد ها پزشکان توانستند با تغییر در غلظت این دارو از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند.برای کاربرد محلول ماینوکسیدیل می تواند در درمان کچلی و بعلاوه برای افزایش رشد مو کاهش ریزش مو هم در مردان و هم در زنان مورد استفاده قرار گیرد . البته غلظت این دارو در زنان و مردان فرق دارد و زنان از محلول ماینوکسیدیل با غلظت 2% می توانند برای پرپشت شدن موهای خود استفاده کنند.

کاربرد محلول ماینوکسیدیل چیست ونحوه استفاده آن چگونه است؟؟

برای مطالعه تمامی مقالات مربوط به سلامتی و پزشکی به اینجا مراجعه کنید. بعلاوه می توانید مقالات زیر را نیز بخوانید:

علائم آنفولانزای خوکی و راه های پیشگیری از آن را بشناسید

توصیه هایی برای حفظ سلامتی در سفر!!

چرا خمیازه مسری است؟ | آنالیز علل مسری بودن خمیازه

آماده سازی سر قبل از مصرف ماینوکسیدیل

نحوه کاربرد محلول ماینوکسیدیل ابتدا باید پوست سر خود را کاملا تمیز کرده و از این که پوست سر شما خیس نباشد اطمینان حاصل کنید . بعد می توانید از محلول ماینوکسیدیل استفاده نمایید

اندازه استفاده ازاین محلول محلول دو مرتبه در روز و تقریبا 1 سی سی یا معادل 15 قطره می باشد ماینوکسیدیل را باید کاملا بر روی پوست سر خود ماساژ دهید

ماینوکسیدیل هایی که به صورت اسپری در بازار به فروش می رسند اندازه استفاده از آن ها 7 پاف می باشد.

جذب این محلول تقریبا 1 ساعت زمان می برد.

به هیچ وجه بعد از استفاده از محلول ماینوکسیدیل سر خود را شستشو ندهید و حداقل باید 1 ساعت از حمام رفتن و یا رساندن آب به پوست سر جلوگیری گردد تا تاثیر گذاری این محلول بر روی پوست سر صورت پذیرد.

پرموئی صورت چه علتی دارد؟

خانم هایی که از این محلول استفاده می کنند ممکن است بعد از مدتی مشاهده کنند که صورتشان پر موتر شده است که جای نگرانی ندارد علتش عوارض این محلول می باشد . با کمی صبر و حوصله کم کم این عوارض برطرف خواهد شد.

علت خارش سر ممکن است که بعد از استفاده از محلول ماینوکسیدیل احساس خارش در سر خود داشته باشید. علتش این است که شما به پروپیلن گلیکول که در ساخت این محلول استفاده شده است حساسیت دارید .برای افرادی که به ماینوکسیدیل حساسیت دارند ؛ نوعی دیگر از محلول ماینوکسیدیل در بازار وجود دارد که در ساخت آن از فوم روگین استفاده شده است . گاهی اوقات هم اگر درصد ماینوکسیدیل را تغییر دهیم ممکن است که حساسیت شما برطرف گردد.

مراقبت پس از درمان با ماینوکسیدیل

حتما بعد از مصرف کاربرد محلول ماینوکسیدیل دست و صورت خود را کاملا شست و شو دهید . مگر این که بخواهید که بر روی آن ها رویش مو صورت بگیرد !استفاده از این دارو حتما سبب می گردد که لباستان آغشته به محلول گردد . پی به این نکته توجه داشته باشید که از تماس سایر نقاط بدن به محلول ریخته شده بر روی لباس حتما خودداری نمایید تا شاهد رویش ناخواسته مو در قسمت های دیگر بدن نشوید.مدت زمانی که دارو باید بر روی سر شما بماند حداقل 1 ساعت تا 4 ساعت است و در این مدت از شستشوی موی سر خود جدا خود داری نمایید . بنابر این سعی کنید که مدتی در هوای آزاد قرار بگیرید تا این محلول در معرض هوا خشک گردد .هیچ وقت برای این که سرتان سریع تر خشک گردد از سشوار یا از روش های دیگر برای خشک کردن سری که آغشته به محلول ماینوکسیدیل می باشد استفاده نکنید. چون که این کار سبب خواهد شد که دارو به طور کامل به وسیله پوست سر جذب نگردد. و مراحل درمان ریزش موی سر شما با اختلال رو به رو گردد.در مجموعه کاربرد محلول ماینوکسیدیل بدانید که استفاده از سشوار یا ابزار های دیگر برای خشک کردن پوست سرتان که آغشته به محلول ماینوکسیدیل می باشد به هیچ وجه توصیه نمی گردد. چون این کار سبب اختلال در جذب محلول ماینوکسیدیل در چوست سر خواهد شد و روند درمان شما با مشکل روبرو می گردد.بنابر این نتیجه می گیریم که بعد از مصرف این محلول باید حد اقل یک ساعت هیچ گونه شستشوی سر انجام نگیرد.به علت این که محلول ماینوکسیدیل ممکن است سبب گردد تا پوست شما نسبت به آفتاب حساسیت پیدا کند بهتر است که در موقع استفاده یا بعد از استفاده از محلول ماینوکسیدیل در معرض نور آفتاب به هیچ وجه قرار نگیریدو یا از کلاه ، عینک و یا ضد آفتاب استفاده نمایید.

سوالاتی که ممکن است در خصوص استفاده از ماینوکسیدیل برای شما پیش بیاید

چه زمانی محلول موثر واقع می گردد؟

در واقع می گردد گفت محلول ماینوکسیدیل اوج تاثیر گذاریش 42 روز تا 84 روز بعد از مصرف می باشد ولی خیلی زودتر از این ها شما ممکن است نشانه هایی از تاثیر گذاری این دارو را ببینید.ممکن است ابتدا مصرف این دارو تغییر چندانی را مشاهده نکنید حتی نتیجه عکس را ببیندی در این زمان بسیرای از افراد از ادامه درمان با این محلول دلسرد شده و آن را کنار می گذارند که کار اشتباهی است . اگر اندکی صبر کنید و به مصرف محلول ادامه دهید مطمئنا مشاهده خواهید کرد که کم کم از ریزش موی شما کاسته خواهد شد.

اندازه غلظت مورد احتیاج در آقایان و خانم ها چقدر است؟

بر حسب اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا مایتوکسیدیل با غلظت 2 % برای خانم ها و برای آقایان با غلظت 5 % توصیه شده است. البته اگر زیر نظر پزشک انجام گیرد. اندازه غلظت 5% برای خانم ها هم مسئله ای ایجاد نمی کند.

اگر بیشتر از اندازه تجویز شده مصرف کنیم چه می گردد؟

استفاده بیش از حد از محلول ماینوکسیدیل باعث می گردد که خدای نکرده سرو کارتان به اورژانس بیفتد، زیرا ممکن است دچار سرگیجه ، و ضعف شدید شوید.

چه کارهایی را در زمان مصرف دارو نباید انجام بدهیم؟

برای این که دچار سرگیجه نشوید هیچ وقت زمانی که دارو را در حالت نشسته و یا ایستاده استفاده کرده اید به طور ناگهانی بلند نشوید . بنابر این بعد از استفاده از دارو جهت بلند شدن از جایتان حتما مراعات کنید و آرام آرام از جای خود برخیزید.

اگر یک نوبت از دارو به موقع مصرف نگردد یا فراموش گردد، چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است فراموش کنید و دارو را در زمان خودش مصرف نکنید در این صورت همین که یادتان آمد آغاز به مصرف نمایید و به هیچ وجه جهت جبران دوره قبلی مصرف دوز مصرفی دارو را که یک نوبت فراموش کرده اید دراین نوبت افزایش ندهید بلکه طبق برنامه تان پیش بروید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1243

به "کاربرد محلول ماینوکسیدیل چیست ونحوه استفاده آن چگونه است؟؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد محلول ماینوکسیدیل چیست ونحوه استفاده آن چگونه است؟؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید