کارنامه سبز کنکور منتشر شد

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز کنکور سراسری 1400 نهم مهر ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نهاده شد. کارنامه ای که نشان می دهد هر کدام از داوطلبان کنکور سراسری 1400 در کدام انتخاب های خود قبول شده اند.

کارنامه سبز کنکور منتشر شد

کارنامه سبز کنکور سراسری امروز نهم مهر ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان فرصت دارند که تا روز 14 مهرماه 1400 تقاضای خود را به سازمان سنجش ارائه نمایند و از این سازمان بخواهند امکان تحصیل آنها در اولویت های بعدی که دارای نمره علمی هستند را آنالیز کند.

نحوه استفاده از کارنامه سبز چگونه است؟

با اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 بعضی از داوطلبان در یک رشته و دانشگاه مجاز به ادامه تحصیل شده اند. اما ممکن است هر کدام از داوطلبان در کد رشته های بعدی هم قبول شده باشند. یعنی رتبه داوطلب در آن کد رشته بهتر از آخرین رتبه قبول شده در آن رشته باشد.

در این شرایط داوطلب می تواند تقاضای خود برای ادامه تحصیل در کد رشته های دیگر را به سازمان سنجش ارائه کند. در این مرحله سازمان سنجش درخواست داوطلب را آنالیز نموده و در صورت امکان اجازه تحصیل در کد رشته نو را به داوطب می دهد.

به عبارتی کارنامه سبز برای داوطلبانی است که در کنکور سراسری سال 1400 مجاز به انتخاب رشته شده اند و در یکی از رشته های انتخابی خود در یکی از دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیغام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی پذیرفته شده باشند.

شرایط استفاده از کارنامه سبز کنکور

البته سازمان سنجش اعلام نموده همه داوطلبان نمی توانند بعد از انتشار کارنامه سبز کنکور 1400، درخواست آنالیز مجدد رشته و دانشگاه را بدهند و فقط افرادی مجازند که مشکل یا اشتباهی در انتخاب آنها پیش آمده باشد.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، موارد و مصداق های اشتباه در انتخاب رشته موارد زیر است:

1- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر اسم رشته تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت مهندسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته علوم پایه درج شده باشد).

2- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر مقطع تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت کارشناسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته با مقطع کاردانی درج شده باشد).

3- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر دوره تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت روزانه هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته از دوره های شهریه پرداز اعم از دوره نوبت دوم شبانه، غیرانتفاعی، پیغام نور درج شده باشد).

4- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آنها (بطور مثال فردی که محل اقامت وی در شهر اصفهان است، اکثریت رشته های انتخابی او در دانشگاه های واقع در شهر اصفهان است ولی اشتباهاً یک رشته از دانشگاه تبریز در بین رشته های دانشگاه های واقع در شهر اصفهان درج نموده و در همین رشته اشتباه هم قبول شده باشد).

5- نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی (دانشگاه محل قبولی در آنالیز شرایط فرد پذیرفته شده، با ارائه استدلال اعلام کند که ایشان شرایط تحصیل در رشته قبولی را ندارد).

روش ارائه درخواست آنالیز کارنامه سبز

اگر داوطلبی دارای یکی از پنج شرایط فوق است می تواند درخواست خود برای آنالیز مجدد انتخاب رشته و تغییر دانشگاه را به سازمان سنجش بدهد.

1- در این مرحله داوطلب ابتدا باید وارد قسمت سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org گردد.

2- اگر داوطلب عضو سامانه پاسخگویی نیست ابتدا باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل اطلاعات کند و عضو این سامانه گردد.

3- در مرحله بعد داوطلب باید وارد قسمت اشتباه در انتخاب رشته و اولویت بعدی شده و درخواست خود را بصورت خلاصه با ذکر دلایل، ردیف کدرشته محل و اسم کدرشته محل طبق مندرجات کارنامه نتایج نهایی (درصورتی که در آن کدرشته محل دارای نمره باشد) ثبت کند.

4- داوطلبان کنکور سراسری 1400 تنها تا روز 14 مهرماه فرصت دارند که درخواست خود را به سازمان سنجش ارائه نمایند.

5- نکته مهم در استفاده از کارنامه سبز این است که صرف آوردن نمره در یکی از انتخاب های بعدی داوطلب به معنای قبولی صد در صدی در آن کد رشته نیست. بلکه سازمان سنجش باید این امکان را آنالیز کند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه جامعه خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 879

به "کارنامه سبز کنکور منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه سبز کنکور منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید