کتاب ایلان ماسک؛ تسلا؛ اسپیس ایکس و فتح آینده ای رویایی

به گزارش اردکان خبر، با مطالعه این کتاب متوجه می شوید که ایلان ماسک فعالیت خود را از کجا آغاز نموده و چه مسیری را پیموده است تا خودرو های برقی اش در عظیمرا ها خودنمایی نمایند، سفینه هایش راهی ایستگاه فضایی شوند و چگونه می خواهد مریخ را به خانه دوم بشر تبدیل کند. اکنون کامل ترین زندگی نامه این نابغه عظیم در اختیار شماست

کتاب ایلان ماسک؛ تسلا؛ اسپیس ایکس و فتح آینده ای رویایی

خبرنگاران | کتاب ایلان ماسک (Elon Musk) زندگینامه این فرد نابغه تکنولوژی و مشهور است که توسط اشلی وانس نگاشته شده است. وی در حال حاضر مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس ایکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز است. ماسک روی پروژه هایی سرمایه گذاری می نماید که پتانسیل تغییر جهان را دارند.

به گزارش خبرنگاران؛ این مرد نه تنها یک کارآفرین، بلکه یک مخترع، مبتکر و مهندس است که شخصاً در طراحی خودرو های برقی و سفینه های فضایی شرکت می نماید. ماسک همچنین در حال توسعه یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ (Hyperloop) شناخته شده است. نظریه ای که طی آن افراد می توانند با سرعتی بیش از هزار کیلومتر در ساعت با آن جابجا شوند.

ماسک به عنوان 38 امین فرد قدرتمند جهان، 15 امین ثروتمند در حوزه تکنولوژی و 100 امین میلیاردر جهان در سال 2015 شناخته شده است. اموال خالص وی در سال 2015، 13.9 میلیارد دلار و در حال حاضر 10.7 میلیارد دلار محاسبه شده است.

ایلان ماسک دومین کارآفرین در سیلیکون، ولی بود که پیروز شد سه شرکت با ارزشی بیش از 1 میلیارد دلار - پی پل، اسپیس ایکس و تسلا موتورز- را به وجود آورد. ایلان ماسک زندگی کاری خود را به تکنولوژی های فضایی و انرژی های جایگزین اختصاص داده است. وی ایده های مختلفی را اجرا می نماید و تقریبا همه آن ها هم کاملا پیروزیت آمیز هستند. از خصوصیت های شخصیتی ایلان ماسک میتوان به اندیشه انتقادی، پشتکار و اراده، تفکیک و تحلیل دقیق و کوشا بودن اشاره کرد. جالب است بدانید که وی بین 80 تا 100 ساعت در هفته پا به پای کارمندان و مهندسان خود کار می نماید...

کتاب ایلان ماسک؛ تسلا، اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی نوشته اشلی ونس است که با ترجمه شروین صولتی منتشر شده است. به گذشته بروید و یک نوجوان که در دههٔ 80 میلادی در آفریقای جنوبی با حکومتی نژادپرست زندگی می نماید را تصور کنید، به بانکداری اینترنتی قد می دهد درحالی که هنوز اینترنت در ابتدای راهش است؟ اینجاست که با پدیده ای به نام ایلان ماسک روبه رو می شویم. فردی که افکار منحصربه فردی دارد و از این رو زندگی اش نیز جالب و پر از اتفاقات بدیع است.

با مطالعهٔ زندگی نامهٔ افراد پیروز درک خواهیم کرد که پیروزیت به شانس و اقبال بستگی ندارد و اگر فردی توانسته به پیروزیت عظیمی برسد، در این جهت بار ها با مسائل فراوانی دست وپنجه نرم نموده و تسلیم شرایط نشده است؛ بنابراین با واقعیت های رسیدن به پیروزیت روبرو خواهیم شد که در جهت زندگی مان می توانیم آن ها را به کار ببندیم.

کتاب ایلان ماسک همین رویکرد را دارد به خواننده یاری می نماید تصویر درست و متفاوتی از افراد پیروز داشته باشد.

بخشی از کتاب تسلا؛ اسپیس ایکس و فتح آینده ای رویایی

اگر برخی حرف های ماسک نامعقول به نظر می رسند به این دلیل است که وقتی به آن ها فکر می کنیم متوجه می شویم که واقعاً نامعقول است! موردی جالب اینکه یک بار در حین صحبت، یکی از دستیارانش به او بستنی خامه ای با تکه های بیسکوئیت تعارف کرد و ماسک درحالی که با حرارت راجع به نجات بشریت صحبت می کرد، آن قدر هیجان زده بود که متوجه نشد مقداری بستنی از لب پایین او چکه می نماید. آمادگی ماسک در مواجهه با غیرممکن ها او را تبدیل به الههٔ سیلیکون ولی نموده است، جایی که مدیرانی پیشرو مانند لری پیج از او با احترام یاد می نمایند و مدیران کارآفرین شرکت های نوپا 10 کوشش می نمایند مانند ایلان رفتار نمایند و تصمیم بگیرند، همان کسانی که در سال های گذشته نیز سعی در تقلید رفتار های استیو جابز داشتند.

اگرچه به نظر می رسد مدیران حاضر در سیلیکون ولی بسیار پیچیده فکر و عمل می نمایند، اما ایلان ماسک ایده های در ظاهر تخیلی اش را به سادگی عنوان می نماید و برای رسیدن به آن ها روش های غیرمعمولی را برمی گزیند. او کسی است که امروزه ماشین های برقی درست می نماید، باتری های خورشیدی می سازد و موشک هایش راه فضا را درپیش گرفته اند و در سودای ایجاد تمدن بر روی مریخ است. استیو جابز را فراموش کنید. ماسک، نسخهٔ علمی تخیلی از فینیاس تیلور بارنوم است که به طرز غیرمعمولی به وسیله ترساندن و البته سرگرم کردن انسان ها پول دار شده است. بله این دقیقاً همان کار است؛ شما می توانید یک خودروی تسلای برقی بخرید و از اینکه دود بنزین را روانهٔ هوا نمی کنید، به خود ببالید و برای لحظه ای فراموش کنید که به عنوان یک انسان چه بلایی سر این کرهٔ خاکی آورده اید.

مدت هاست که من عضو کمپین خیال پردازان فناوری هستم. ماسک من را به عنوان یکی از رویاپردازان این گروهِ حاضر در سیلیکون ولی پذیرفت و به من اعتماد کرد. اعضای این گروه ترکیبی است از هواداران آین رند و مهندس های مطلق گرایی که جهان بینی فرامنطقی خود را پاسخ هر مسئله ای در جهان می دانند. کافی ست از سر راهشان کنار برویم، یقینا آن ها راه حلی برای تمام مسائل پیدا خواهند کرد. آن ها گمان می نمایند روزی نه چندان دور، ما می توانیم اطلاعات مغزمان را به کامپیوتر انتقال دهیم و درحالی که استراحت می کنیم، منتظر بمانیم تا الگوریتم ها کارشان را به درستی انجام دهند. جاه طلبی این گروه، الهام بخشِ کارهای شان است. اما هم صحبت شدن با آن ها گاهی خسته نماینده به نظر می رسد؛ زیرا توانایی آن را دارند که ساعت ها از حواشی حرف بزنند و بعد از آن وارد بحث اصلی شوند.

با مطالعه این کتاب متوجه می شوید که ایلان ماسک فعالیت خود را از کجا آغاز نموده و چه جهتی را پیموده است تا خودرو های برقی اش در عظیمرا ها خودنمایی نمایند، سفینه هایش راهی ایستگاه فضایی شوند و چگونه می خواهد مریخ را به خانه دوم بشر تبدیل کند. اکنون کامل ترین زندگی نامه این نابغه عظیم در اختیار شماست. با خواندن این کتاب به سالن ساخت تجهیزات اسپیس اکس قدم می گذارید، سوار خودرو های تسلا می شوید و از تبادل نظر های محرمانه، نحوه برخورد با مسائل پیش بینی نشده کارشکنی ها، اتفاقات جلسات کاری و حتی زندگی شخصی ایلان باخبر می شوید و....

منبع: فرادید
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 490

به "کتاب ایلان ماسک؛ تسلا؛ اسپیس ایکس و فتح آینده ای رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب ایلان ماسک؛ تسلا؛ اسپیس ایکس و فتح آینده ای رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید