کتاب تسکین منتشر شد، چگونه میتوان مرگ را با عشق و زندگی پیوند داد

به گزارش اردکان خبر، نشر هنوز از مجموعه کتاب های ادبیات و زندگی خود کتاب تسکین نوشته هلن مک دونالد و ترجمه غزاله شعبانی را منتشر کرد.

کتاب تسکین منتشر شد، چگونه میتوان مرگ را با عشق و زندگی پیوند داد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نشر هنوز از مجموعه کتاب های ادبیات و زندگی خود کتاب تسکین نوشته هلن مک دونالد و ترجمه غزاله شعبانی را با شمارگان هزار نسخه، 150 صفحه و بهای 49 هزار تومان منتشر کرد.

مجموعه کتاب های ادبیات و زندگی شامل گزیده از نوشته های برخی از بزرگترین نویسندگان دنیا درباره تجربه هایی که زندگی انسان را می سازند. این کتاب های کوچک در عین اختصار، اصالت نوشتار را حفظ کرده اند و طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرند - از تولد گرفته تا مرگ - و هر آنچه در فاصله این دو اتفاق می افتد.

کتاب تسکین از کتاب ق مثل قوش هلن مک دونالد گرفته شده است و روایتی است صادقانه از نبرد نویسنده با اندوه طی فرآیند سخت اهلی شدن قوش و غیراهلی شدن خودش، کتابی است درباره خاطره و طبیعت و نژاد و ملیت و اینکه چگونه می توان مرگ را با زندگی و عشق پیوند داد.

ق مثل قوش آمیزه ای خارق العااده از نگارش درباره طبیعت و مجموعه خاطرات اوست که بلافاصله در لیست کتاب های پرفروش قرار گرفت و اولین مجموعه خاطراتی بود که جایزه ادبی سمیوئل جانسن را برد.

کتاب شامل 11 بخش به ترتیب با این سرفصل هاست: فقدان، دنیا های کوچک، سفت گرفتن، مرنام گذار، زنگ برای چه کسی، نابودی، روز سیب، یادبود، مکان های جادویی، دنیای تازه و خاطرات زمستان.

هلن مک دونالد در شهرستان ساری در جنوب شرقی انگلستان بزرگ شد. مکانی که با تأثیر روی نویسندگی اش به او اعتبار بخشید: بعد از فشار های مدرسه، ساعت ها در جاده های شنی پرسه می زدم، تغییر فصل ها را از صدای جنگل و کشتزار می آموختم. مشاهداتم را در دفاتر خاطراتم می نوشتم: شب پره ها و روباه ها، کرم های تنبل، مارها، پرنده های شبگرد، جغدها.

هلن مک دونالد از کودکی مصمم بود قوش باز شود، اصطلاحات تخصصی را یاد می گرفت و تمام کتاب های کلاسیک را مطالعه می کرد. سال ها بعد وقتی پدرش می میرد عمیقاً دچار اندوه می شود و ذهنش را با تربیت طرلان خودش مشغول می کند. او میبل (نام قوش خانگی اش) را به قیمت 800 پوند در اسکله اسکاتلند می خرد و به خانه خودش در کیمبریج می آورد؛ آماده قدم گذاشتن در راستا طولانی و عجیب تلاش برای تربیت این حیوان وحشی می شود.

او در دانشگاه کیمبریج ادبیات انگلیسی خواند و پیش از آنکه تدریس در آنجا را آغاز کند به ابوظبی رفت تا به شیخ های عرب پرورش قوش های شکاری را آموزش دهد. قبل از نگارش کتاب ق مثل قوش تاریخچه ای آکادمیک در باب قوش بازی نوشت. او یک ستون دائمی در مجله نیویورک تایمز دارد و با طوطی اش که بردول نام دارد در سافولک زندگی می کند. می گویند که او هنوز سه تا از پر های میبل را در شیشه ای روی میز کارش نگه داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1142

به "کتاب تسکین منتشر شد، چگونه میتوان مرگ را با عشق و زندگی پیوند داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تسکین منتشر شد، چگونه میتوان مرگ را با عشق و زندگی پیوند داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید