گزارش وزیر راه از نهضت ملی مسکن

به گزارش اردکان خبر، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی در مراسم شروع عملیات اجرایی بیش از 209 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن از افتتاح بیش از 600 پروژه کلان مسکن و حمل و نقل با اعتبار بیش از 7 هزار میلیارد تومان اطلاع داد و مطرح نمود که اجرای نهضت ملی مسکن در زمانبندی مقرر در حال اجرا است.

گزارش وزیر راه از نهضت ملی مسکن

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز 17 بهمن ماه و هم زمان با یوم الله دهه فجر در آیین آغاز عملیات اجرایی بیش از 209 هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی و آیین افتتاح پروژه های عمرانی حوزه مسکن با اعلام اینکه خط مشی دولت سیزدهم و مجموعه دولت خدمتگزاری برای مردم است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم دو اقدام کلان را در دستور کار دارد که این دو اقدام در حوزه فراوری مسکن و اجرای طرح نهضت ملی و بعلاوه تحول در زمینه حمل و نقل در تمامی حوزه های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در ماه های گذشته اقدامات موثری برای احداث 4 میلیون واحد مسکونی در کشور اجرا شده و ساخت تعدادی از واحدها در سراسر کشور آغاز شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اظهار امیدواری برای تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در زمان بندی مقرر گفت: برنامه ریزی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمان بندی مقرر با تأمین به موقع زمین و آغاز هم زمان واحدها در حال اجرا است.

قاسمی با تشکر از مقامات استانی در استان های زنجان، فارس، سیستان وبلوچستان و کرمان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و آغاز بیش از 209 هزار واحد طرح نهضت ملی بر تحول در بخش های مسکن و حمل و نقل استان ها و برطرف موانع تاکید نمود.

وی در عین حال توجه به منطقه ها محروم و محرومیت زدایی از بعضی از استان ها را دستور کار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و شرح داد: مذاکراتی با شرکت بازآفرینی شهری ایران در مورد ساماندهی حاشیه نشینی و بازآفرینی محلات فرسوده و هدف بازآفرینی با مدیرعامل شرکت اجرا شده است.

قاسمی تاکید نمود: به منظور محرومیت زدایی از استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه بلوچستان اقدامات موثری در دستور کار است. تمهیداتی در مورد توسعه آزادراه ها و ساماندهی حاشیه نشینی در آن منطقه در دستور کار است.

وی در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: در دهه فجر بیش از 600 پروژه کلان حوزه مسکن و حمل و نقل با اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان افتتاح می گردد که این اندازه افتتاح گام بزرگی در حوزه مسکن و حمل و نقل کشور خواهد بود.

در مراسم امروز هم چنین معاون وزیر راه و شهرسازی از تأمین اراضی یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی اطلاع داد.

محمود محمودزاده بعلاوه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 209 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن از شناسایی اراضی دو میلیون و 400 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن اطلاع داد و گفت: اراضی یک میلیون واحد با کاربری مسکونی تأمین شد و مابقی نیز در مرحله تغییر کاربری و الحاق قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1128

به "گزارش وزیر راه از نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش وزیر راه از نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید