80 درصد خانوارها تا سال 1404 به اینترنت پر سرعت متصل می شوند

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که از شبکه خبر پخش شد در مورد طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها با اشاره به مزیت های پوشش فیبر نوری گفت: در حال حاضر در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا 80 درصد ترافیک اینترنت به وسیله اینترنت ثابت است اما در کشور ما 80 درصد به وسیله اینترنت تلفن همراه انجام می گردد و تنها 20 درصد به وسیله تلفن ثابت است۔

80 درصد خانوارها تا سال 1404 به اینترنت پر سرعت متصل می شوند

وی اضافه کرد: این طرح همانند توسعه شبکه ملی اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر ارتباطات گفت: در امسال 50 درصد خانوارها تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند.

زارع پور در ادامه توضیح داد: برای استفاده از اینترنت فیبر نوری مشترکان فقط هزینه مودم را می پردازند که این هزینه هم می تواند به صورت قسطی پرداخت گردد۔

وی اضافه کرد: در دولت برای تأمین مالی طرح بزرگ فیبر نوری برای کسب و کارها یک ساز و کاری پیشنهاد شد که مورد تأیید مجلس شورای اسلامی نیز نهاده شد. قرار شد حسابی تأسیس بگردد و منابع لازم برای توسعه این کار را دولت تأمین کند و متناسب با پیشرفت هایی که اپراتورها دارند مشوق هایی نیز در نظر گرفته می گردد۔

زارع پور به اهمیت توسعه فیبر نوری اشاره نمود و گفت: یکی از راهبردهای جدی دولت در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات فراهم کردن اینترنت و شبکه پرسرعت و با کیفیت و امن برای هموطنان است که این موضوع با پروژه فیبر نوری محقق می گردد۔

وی اضافه کرد: افزایش استفاده عموم از اینترنت همراه خود مشکلاتی فراهم نموده چرا که شبکه تلفن همراه کشش این حجم ترافیک را ندارد و چون در حال حاضر احتیاج اصلی مردم است گاهاً با اختلالاتی روبرو می گردد۔

زارع پور در ادامه با اشاره به اینکه همه خدمات دولتی و خصوصی و همه کارهای روزمره زندگی به سمت دیجیتال شدن می رود اضافه کرد: بر اساس مستندات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی باید تا افق 1404 ،80 درصد خانوارها با سرعت میانگین 25 مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند۔

وی اضافه کرد: Adsl حداکثر 16 مگابیت بر ثانیه ظرفیت دارد و تکنولوژی نو VDSL است که تا 20 یا 30 مگابیت بر ثانیه سرعت را به همراه دارد. ما به جای اینکه فناوری هایی که در حال منسوخ شدن است را انتخاب کنیم رفتیم سراغ راهبردهای سریع که همان فیبر نوری یا Ftth است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در 11 مرکز استان و حدود 100 شهر پوشش فیبر نوری آغاز شده و سرویسی که به مشترکین داده می گردد تا 900 مگابیت بر ثانیه سرعت دارد یعنی می توانیم میانگین سرعتی که در اینترنت ثابت داریم را 80 یا 90 برابر افزایش دهیم.

زارع پور در ادامه به اتصال روستاهای زیر 20 خانوار به اینترنت همراه اشاره نمود و گفت: اینترنت همراه 3 هزار و 500 روستای نو وصل شده است و مابقی یعنی برای امسال اینترنت همراه برای 3 هزار و 500 روستای دیگر فراهم می گردد۔

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1295

به "80 درصد خانوارها تا سال 1404 به اینترنت پر سرعت متصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد خانوارها تا سال 1404 به اینترنت پر سرعت متصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید