آشنایی با فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس؛ ونزوئلا

به گزارش اردکان خبر، فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس | Simón Bolívar International Airport

در ادامه معرفی فرودگاه های ایران و جهان امروز قصد داریم سری به ونزوئلا بزنیم و فرودگاه اصلی مرکز این کشور را به شما معرفی کنیم. فرودگاه سیمون بولیوار ونزوئلا که اغلب به نام فرودگاه کاراکاس نامیده می شود فرودگاهی بین المللی در وارگاس و در فاصله 12 کیلومتری شهر کاراکاس قرار گرفته است. با توجه به راه اندازی خط پروازی مستقیم هواپیمایی ماهان به ونزوئلا و ویزا و ویزا آسان این کشور، ممکن است بسیاری از ایرانی ها در فکر سفر به این کشور زیبا باشند. بنابراین در این مطلب تصمیم داریم فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در مورد آن را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس؛ ونزوئلا

تاریخچه فرودگاه کاراکاس

  • فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار فرودگاه بین المللی مرکز کشور ونزوئلاست که با شهر کاراکاس 21 کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه در سال 1945 افتتاح شده و امروزه پروازهای مختلفی از سرتاسر دنیا به این فرودگاه انجام می شود. فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار بزرگ ترین فرودگاه ونزوئلا و دروازه ورود به این کشور آمریکایی به شمار میرود. بیش از 30 ایرلاین و شرکت هواپیمایی پروازهایی را از آمریکا، کارائیب و اروپا و اسیا به مقصد این فرودگاه انجام می دهند. در سال 2015 فرودگاه کاراکاس حدود 12 میلیون مسافر را جابجا کرده است.
  • نام رسمی: فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار
  • کد یاتا: CCS
  • کد ایکائو: SVMI
  • تعداد باند فرودگاهی: 2
  • تعداد ترمینال های مسافربری: 2

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس دارای دو ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است. یکی از این ترمینال ها به پروازهای داخلی اختصاص پیدا کرده و ترمینال دیگر هم بر پروازهای خارجی و بین المللی تمرکز دارد. این دو ترمینال از طریق مسیری پیاده با یکدیگر مرتبط هستند، اما مسافران می توانند با استفاده از سرویس شاتل رایگان فرودگاه هم بین دو ترمینال تردد کنند. در هر دو ترمینال امکانات و خدمات رفاهی متعددی برای مسافران وجود دارد.

امکانات فرودگاه

  • اینترنت وای فای: خوشبختانه اینترنت وای فای رایگان در سرتاسر فرودگاه بین المللی کاراکاس وجود دارد و مسافران می توانند از این اینترنت استفاده کنند. برای این کار، کافیست شبکه اینترنت وای فای WIFIAEROPUERTO را جستجو کنید و با وارد کردن همین نامِ WIFIAEROPUERTO به اینترنت متصل شوید.
  • همچنین کافه جت هاوس در ترمینال پروازهای بین المللی هم اینترنت وای فای پرسرعتی را به مسافران ارائه می دهد. این کافه از ساعت 5 صبح تا 10 شب باز است. کافه اینترنت Aeroconet در ترمینال بین المللی هم از ساعت 5 صبح تا 10 شب باز است و اینترنت وای فای به مشتریانش ارائه می کند. ADV internet هم در ترمینال پروازهای داخلی واقع شده است و از ساعت 6 صبح تا 9 شب باز است و سرویس اینترنت در اختیار مسافران قرار می دهد.
  • اطلاعات فرودگاه: در فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس چهار باجه اطلاعات فرودگاه وجود دارد: ترمینال پروازهای بین المللی، سالن پروازهای ورودی- ترمینال بین المللی بخش مهاجرت- ترمینال پروازهای داخلی، سالن پروازهای ورودی- ترمینال پروازهای داخلی، راهروی اصلی
  • خدمات مالی و صرافی: در هر دو ترمینال فرودگاه سیمون بولیوار ونزوئلا دفاتر متعدد صرافی، دستگاه های ATM و خدمات بانکی و مالی وجود دارد و سرویس های مختلف را به مسافران ارائه می کند.
  • خورد و خوراک: در سرتاسر ترمینال های فرودگاه کاراکاس رستوران ها، غرفه های فست فود و کافه های مختلفی وجود دارد. سوشی، استیک و انواع گریل و سالاد را می توانید در رستوران های واقع در ترمینال پروازهای خارجی مشاهده کنید.
  • خرید: در هر دو ترمینال فروشگاه ها و مغازه های مختلفی، از کتابفروشی گرفته تا قنادی، جواهرفروشی و بوتیک های پوشاک و … وجود دارند. همچنین فروشگاه دیوتی فری را بدون مالیات هم در ترمینال پروازهای بین المللی، نزدیک گیت 6 وجود دارد که محصولات مختلف را بدون احتساب مالیات به مسافران عرضه می کند.
  • خدمات درمانی و پزشکی: در فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس دو مرکز خدمات اورژانسی و درمانی وجود دارد که یکی از آن ها در ترمینال پروازهای بین المللی و دیگر در ترمینال پروازهای داخلی قرار گرفته اند. این مراکز به صورت 24 ساعته باز هستند و درمان های اورژانسی و سرپایی را انجام می دهند.
  • پارکینگ: پارکینگ فرودگاه کاراکاس در نزدیکی هر دو ترمینال، امکان پارک موقت و طولانی مدت را فراهم کرده است. پارکینگ طولانی مدت به صورت 24 ساعته باز است، در حالیکه پارکینگ موقت از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعالیت می کند.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه سیمون بولیوار

  • اتوبوس: اتوبوس های UCAMبین فرودگاه و شهر کاراکاس ونزوئلا تردد دارند و مسافران را از فرودگاه به شهر و بالعکس جابجا می کنند. با استفاده از این اتوبوس ها در مدت زمان 35 دقیقه می توانید به مرکز شهر کاراکاس ونزوئلا برسید.
  • تاکسی: تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس است و بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با تاکسی خود را به هتل و مقصد برسانند. شرکت های مختلف تاکسیرانی مجوز فعالیت در فرودگاه را دارند و در هر دو ترمینال حضور دارند. در ترمینال پروازهای داخلی تاکسی ها در طبقه سوم و محوطه عمومی قرار گرفته است. همین طور برای استفاده از تاکسی در ترمینال پروازهای بین المللی هم می توانید به محوطه عمومی در طبقه سوم مراجعه کنید. اکیدا توصیه می کنیم فقط سوار تاکسی های مجوزدار شوید و به تاکسی های متفرقه توجهی نکنید.
  • کرایه اتومبیل: اگر دوست دارید در سفر به ونزوئلا خودتان در شهر رانندگی کنید می توانید از خدمات کرایه اتومبیل هم استفاده کنید. شرکت های کرایه اتومبیل متعددی در فرودگاه سیمون بولیوار حضور دارند که از جمله مشهورترین آن ها می توان به شرکت های اویس، باجت و هرتز اشاره کرد. در هر دو ترمینال دفاتر این شرکت ها وجود دارد.

منبع: caracas-airport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1065

به "آشنایی با فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس؛ ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس؛ ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید