آنتونوف: با حس خوشبینی به واشنگتن باز می گردم

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا، مسکو را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

آنتونوف: با حس خوشبینی به واشنگتن باز می گردم

آنتونوف که از مدت ها پیش در پی حملات لفظی رئیس جمهور آمریکا، برای مشورت به روسیه فراخوانده شده بود؛ حین بازگشت به واشنگتن برای از سرگیری مأموریت دیپلماتیک خود گفت: با حسی خوشبینانه مبتنی بر نتایج دیدار رؤسای جمهور (پوتین و بایدن) به آمریکا می روم. انتظار انجام کارهای سازنده با همکاران آمریکایی برای ساختن روابط عملی و منصفانه را دارم. فردا و بعلاوه طی روزهای آینده، برنامه ها، دیدار های مقرر شده و کارهای زیادی برای انجام دادن؛ وجود دارد.

وزارت امور خارجه روسیه هم پیشتر اعلام نموده بود که آنتونوف هفته کاری پیش رو را در واشنگتن سپری خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، این اقدام در پی توافق ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن همتای آمریکایی مبنی بر مبادله مجدد سفرا بین دو کشور؛ انجام می شود. آنها در دیداری که چند روز پیش در شهر ژنو سوئیس داشتند؛ به این توافق دست پیدا کردند.

بایدن پیشتر در یک مصاحبه تلویزیونی، همتای روس را قاتل خطاب کرد و همین اظهارنظر منشاء تشدید تنش ها میان دو کشور و توقف کار سفرا شد.

آنتونوف در حالی به واشنگتن بازمی شود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود که تبادل سفرا اگرچه حائز اهمیت است؛ اقدامی نمادین تلقی می شود و باید دید که در نهایت، چه اقدامات عملی انجام می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 813

به "آنتونوف: با حس خوشبینی به واشنگتن باز می گردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتونوف: با حس خوشبینی به واشنگتن باز می گردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید