پکن: تایوان قلمرو آمریکا نیست، متعلق به چین است

به گزارش اردکان خبر، وزیرخارجه چین در هشداری اعلام نمود که آمریکا نباید تایوان را قلمرو خود بداند؛ زیرا متعلق به چین است.

پکن: تایوان قلمرو آمریکا نیست، متعلق به چین است

وانگ یی وزیرخارجه چین، در آخرین اقدام دیپلماتیک علیه سیاست آمریکا پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هشدار داد که تایوان بخشی از قلمرو چین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی که این اظهارات را در جریان سفر به بنگلادش مطرح می کرد، گفت: آمریکا باید بداند تایوان بخشی از قلمرو این کشور نیست، بلکه متعلق به چین است، واشنگتن درباره تایوان دچار سفسطه شده است.

او در سرانجام گفت: اقدامات چین در خصوص تایوان عادلانه، مناسب و قانونی بوده و بعلاوه با هدف حفاظت از حاکمیت مقدس و تمامیت ارضی کشور اجرا شده است.

هفته گذشته نانسی پلوسی با وجود حدس ها و هشدار های چین، به تایوان سفر کرد، البته او پیش از سفرش هیچ سخنی از تصمیم برای رفتن به تایوان به میان نیاورده بود.

پس از این سفر موجی از واکنش ها از کشور ها و مقام های مختلف به میان آمد، به طور مثال، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جدیدترین سخنرانی خود، سفر پلوسی به تایوان را مورد انتقاد قرار داد و آن را علت ایجاد آشوب بین واشنگتن و پکن مطرح نمود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، هم اقدامات چین را به علت قطع کانال های ارتباطی بین پکن و واشنگتن غیر مسئولانه خواند.

نانسی پلوسی نیز در ملاقات با تسای اینگ-ون رئیس جمهور تایوان، ادعا کرد تایوان از حمایتی دوجانبه در آمریکا برخوردار است و هدفش از این سفر را رساندن این پیغام دانست که آمریکا هرگز تعهدش به تایوان را زیرپا نمی گذارد.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1168

به "پکن: تایوان قلمرو آمریکا نیست، متعلق به چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: تایوان قلمرو آمریکا نیست، متعلق به چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید