اولین نشست از سلسله نشست های ایران شناسی در لاذقیه برگزار گردید

به گزارش اردکان خبر، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، اولین نشست از سلسله نشست های ایران شناسی در لاذقیه برگزار گردید.

اولین نشست از سلسله نشست های ایران شناسی در لاذقیه برگزار گردید

هدف از تشکیل این نشست ها آشنایی فراگیران زبان فارسی با فرهنگ و تمدن، آداب و رسوم، جاذبه های طبیعی، باستانی، تاریخی و هنر و دانش روز کشور است. به همین منظور، در هر دوره یک یا دو جلسه به صورت مشترک برای کلیه فراگیران زبان فارسی برگزار خواهد شد و برای آغاز در هر جلسه، درباره ویژگی های یکی از شهرهای زیبای ایران اطلاعات جامعی به وسیله وابسته فرهنگی و مدرسان دوره ارائه می گردد و از مشارکت دانشجویان برای ارائه مطالب و دانستنی های کوتاه فرهنگی مرتبط با کشور نیز استفاده می گردد.

این نشست با نمایش ویدیویی درباره شهرهای ایران و زیبایی های آن آغاز شد، سپس علیرضا فدوی، مسئول خانه فرهنگ با اشاره به اهمیت این جلسات گفت: برگزاری این نشست ها برای آشنا شدن فراگیران زبان فارسی با تمدن و فرهنگ ایران بسیار مهم است و به آنها در یادگیری زبان فارسی و تسلط بر آن یاری می نماید. بعلاوه آشنا شدن فراگیران زبان فارسی و میهمانان مرکز با تمدن و تاریخ ایران، شهرها و جغرافیای آن، مکان های گردشگری و دیدنی، جشن ها و مناسبت ها، سبک زندگی مردم ایران، لباس و غذاها، شاهکارهای ادبی و هنری این سرزمین از زبان کسانی که قبلاً در ایران بوده و آنجا زندگی نموده و جنبه های مختلف زندگی مردمان آن را از نزدیک دیده اند، در برقراری روابط صمیمی و قوی با این سرزمین و ملت آن بسیار مؤثر است.

در ادامه، رامز اللیوا، از استادان زبان فارسی مرکز درباره تمدن ایران و دوره های تاریخی آن، پیشرفت علمی، عمرانی، مالی و صنعتی در ایران امروز سخن گفت.

سپس میرفت سلمان، از استادان زبان فارسی مرکز و دانشگاه تشرین مختصری درباره تهران مرکز ایران و نماد مدرن آن برج آزادی توضیحاتی را ارائه داد و در مورد معماری این برج، نقوشی که در این برج هست، طاق اصلی آن، مقرنس، کاربندی های زیر گنبد داخلی، باغچه ها و گل کاری ها و طرح آب نما و فوراه های محوطه سبز آن و الهام گرفتن آن از معماری دوره های مختلف تمدن ایران توضیحاتی را بیان نمود.

ردینه عاقل، از دانشجویان سطح میانی زبان فارسی در مرکز نیز درباره بعضی از آداب و رسوم و سنت های مردم ایران در جشن نوروز و جشن عروسی، سنت های خداحافظی کردن با مسافران و تعدادی از تعارفات متداول بین مردم ایران مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه برنامه رنا جونی، از استادان زبان فارسی مرکز و دانشگاه تشرین توضیحاتی درباره برج میلاد، اهمیت، معماری، بخش های مختلف و فعالیت هایی که در این برج برگزار می گردد، از جمله رستوران مشهور آن و کاربردهای گوناگون این برج در زمینه گردشگری و مخابراتی ارائه داد.

لمی بدور، از دیگر فارسی آموزان مرکز در خاتمه این نشست درباره خط نستعلیق، تاریخچه، انواع و جنبه های هنری و زیبایی آن سخنانی را بیان نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1014

به "اولین نشست از سلسله نشست های ایران شناسی در لاذقیه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نشست از سلسله نشست های ایران شناسی در لاذقیه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید