با دیدنی ترین شهرهای آلبانی آشنا شویم

به گزارش اردکان خبر، قاره اروپا کشوری به نام آلبانی را در دل خود جای داده که از گذشته های دور تا به امروز، پیشرفت های بسیاری را به خود دیده است و امروز توانسته تا یکی از قطب های اصلی گردشگری در کل قاره اروپا باشد. شهرهای معروف آلبانی به راحتی می توانند شما را به سفر در زمان دعوت نمایند و خالق خاطراتی تکرار نشدنی باشند. با قدم زدن در میان دیدنی ترین شهرهای آلبانی، به فرهنگ غنی و گذشته پر حوادث آن پی خواهیم برد. جاذبه های معروف آلبانی شامل جنگلی با چشم انداز زیبا، ساختمان و بناهای قدیمی و موزه های پرطرفدار بوده که هر یک، گردشگران خاص خود را دارند. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با تعدادی از بهترین شهرهای آلبانی آشنا کنیم.

با دیدنی ترین شهرهای آلبانی آشنا شویم

آشنایی با کشور آلبانی

در ابتدا، بهتر است که نگاهی اجمالی به این کشور بیندازیم. پایتخت این کشور، تیرانا نام دارد و موقعیت جغرافیایی آلبانی نیز در جنوب شرقی قاره اروپا بچشم می خورد. جمعیت گزارش شده نیز به دو میلیون و هشتصد و هفتاد هزار نفر می رسد. جمعیت تیرانا نیز 421000 نفر به ثبت رسید. دموکراسی بالرمانی نیز نظامی است که بر این کشور حکومت داشته و لک، واحد پولی بوده که در این کشور رواج دارد. بیشتر جمعیت کشور مذکور را آلبانیایی ها و جمعیت اندکی را یونانی ها تشکیل داده که با قدم زدن و مکالمه با بومیان این منطقه به راحتی متوجه این مسئله خواهید شد. بیشتر آلبانیایی ها پیرو دین اسلام هستند. بدلیل وجود آب و هوای خوب شما شاهد گونه های گیاهی بسیاری در این منطقه خواهید بود که بر همین اساس، در طول این سفر شاهد جنگل های سرسبز خواهید بود.

موقعیت جغرافیایی آلبانی در اروپا

یکی از القابی که این کشور از آن خود کرد، کوچکترین کشور بالکان است. آلبانی از شمال غربی به مونته نگرو، از شمال شرقی به کوزوو رسیده و با آگاهی داشتن از این موقعیت ها راحت تر می توانید جهت جغرافیایی این کشور مملو را در قاره اروپا پیدا کنید و خود را به آنجا برسانید. ناگفته نماند که در بین مردمان مناطق مختلف قاره اروپا، این کشور بسیار اهمیت دارد، چرا که راه ارتباطی مهم بین چند منطقه نظیر بالکان و قاره آسیا است. طبق محاسباتی که اجرا شده، از شرق به غرب آلبانی 148 کیلومتر و از شمال به جنوب این کشور 340 کیلومتر به ثبت رسید که این مسافت ها، شهرهای معروف آلبانی را در دل خود جای داده اند.

کروجا

موقعیت جغرافیایی این مورد از دیدنی ترین شهرهای آلبانی در مرکز کوه ها بچشم می خورد که به تنهایی توانسته در فصول مختلف سال توریستان بسیاری را به سمت خود جذب کند. سفر به این مورد از بهترین شهرهای آلبانی دقیقا ماشین زمانی است که شما را به صدها سال پیش و به فرهنگ های نیاکان بومیان خواهد برد. عکاسی در این منطقه یکی از تفریحاتی بوده که انگیزه اصلی توریستان برای سفر به این منطقه است. مسجد فاطمه سلطان و حمام ترکی نیز از بهترین جاهای دیدنی آلبانی هستند. صنایع موجود در کروجا نیز می تواند از بهترین یادگاری و سوغاتی های سفر به اروپا باشند. توریستانی که به این مکان سفر می نمایند، برای استراحت می توانند به راحتی اقامتگاهی را برای استراحتی چند ساعته یا حتی شبانه پیدا نمایند.

آب و هوای حاکم بر این منطقه بسیار تمیز و خنک است، بگونه ای که می تواند شما را با استراحتی یک یا دو ساعته در دل طبیعت بی نظیرش از شلوغی و هرج و مرج های روزمره نجات دهد. جاذبه های توریستی بسیاری را در سفر به این مورد از بهترین شهرهای آلبانی مشاهده خواهید کرد که هر یک به نحوی شما را به وجد می آورند.

گیروکاسترا

طبق آخرین آمار اعلام شده، جمعیت این مورد از شهرهای معروف آلبانی 72176 نفر به ثبت رسید. مساحت آن نیز 2884 کیلومتر مربع است. این جمعیت از دو قوم آلبانی و یونانی تشکیل شده که بیشتر این بومیان را آلبانیایی ها تشکیل می دهند. نزدیک به 39 درصد از جمعیت موجود در این منطقه از قاره اروپا را مسلمانان فرا گرفته اند. این شهر بقدری زیبا است که حدود 270 شهرک و روستا را در دل خود جای داد که هر یک از این روستاها طبیعت و چشم انداز خاص و منحصر بفرد خود را دارند. موزه هایی که در این مورد از دیدنی ترین شهرهای آلبانی به چشم می خورند، همگی یادگاری هایی از دوران حکومت های مختلف بوده که سوژه های خوبی برای عکاسی و کسب تجربه از گذشته های دور هستند.

جاذبه های توریستی باستانی موجود در این شهر، بقدری پر قدمت هستند که باعث شدند تا نام این منطقه در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد. غذا و نوشیدنی های این منطقه از مخصوص ترین غذاها به شمار می فرایند، چرا که به دست بومیان و همراه با ادویه های مخصوص درست شده اند. طبیعت بکر و دست نخورده این مورد از دیدنی ترین شهرهای آلبانی، به تنهایی توانسته تا رنگ آرامش را به توریستان و بومیان ارائه دهد.

اشکودرا

برای رسیدن به این مورد از شهرهای معروف آلبانی، باید خود را به شمال غربی این کشور برسانید. در گذشته های بسیار دور، امپراطوری عثمانی این منطقه از اروپا را به عنوان مرکز حکومت خود برگزید. ریشه نام این شهر از ساکنان آن در زمان حکومت عثمانی گرفته شده که در آن موقع به زبان ترکی، اوشکودره تلفظ می شد که طی مرور زمان و با مهاجرت قومیت های مختلف و عوض شدن حکومت، نام این شهر به اشکودر تغییر یافت. این شهر توانسته تا لقب مرکز فرهنگی کشور را از آن خود کند. به جرأت می توان گفت شما در یکی از قدیمی ترین و پرقدمت ترین شهرهای کل قاره اروپا سفر نموده اید، چرا که علاوه بر موزه و آثار باستانی به جا مانده از دوره عثمانی و دیگر حکومت ها، اولین جنگل کل اروپا نیز در این منطقه بچشم می خورد.

سبک معماری به کار رفته در ساخت بنا و ساختمان های قدیمی و حتی مدرن در این منطقه از اروپا، زبانزد است و حال و هوایی خاص را به این شهر می بخشد. قدم زدن در لا به لای جاذبه های توریستی این منطقه یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات سفر در طول عمرتان خواهد شد.

برات

یکی از بهترین شهرهای آلبانی، شهر برات است. سبک معماری بکار رفته در بنا و خانه های موجود در این منطقه از اروپا، هنوز حال هوای دوره عثمانی را تداعی می نماید، چرا که معماران دوره عثمانی بگونه ای این بناها را ساخته اند که تا کنون پا برجا مانده اند. اگر به قدم زدن در بین جاذبه های توریستی علاقه داشته باشید، به کوچه پس کوچه های این مورد از بهترین شهرهای آلبانی رفته تا جنس سنگی دیوارها و زمین شما را افسون خود کند. این شهر حال و هوای خاص تری نسبت به بقیه شهرهای دیگر کشور آلبانی دارد، چرا که تم شهر را رنگ آبی رودخانه ای زیبا، جنس سنگی کوچه ها و شیب دار بودن خیابان و کوچه ها، قدیمی بودن بافت بیشتر قسمت های شهر تشکیل می دهد.

از جاذبه های توریستی این مورد از شهرهای معروف آلبانی می توان به تکیه های صوفی، مسجد جامع، عروسی ها و پایکوبی محلی، بناها و خانه های سیصد ساله به جا مانده از دوران عثمانی، پل قدیمی و کافه های دنج و مملو از آرامش اشاره کرد که هر یک به تنهایی، خالق تجربه و خاطرات جاودانه خواهند بود. خوراک بره این شهر نیز می تواند یکی از تفریحات خوب و خوشمزه در سفر باشد. صبحانه های ساده و محلی این شهر بسیار خوشمزه و مقوی هستند که حتما باید در طول سفر به قاره اروپا برای یکبار حداقل امتحان کرد. بسیاری از جاذبه های توریستی موجود در این مورد از شهرهای معروف آلبانی، مربوط به قرون گذشته هستند.

اطلاعاتی درباره سفر به کشور آلبانی

-تفاوت زمانی این کشور با کشور ایران 1+ ساعت گزارش شد.

-برای تماس با مکان های مختلف این کشور باید پیش شماره 355+ را شماره گیری بفرمایید.

-اگر به صورت هوایی قصد سفر به این کشور را دارید، در فرودگاهی به نام مادر ترزای تیرانا فرود می آیید.

-در این منطقه کل هزینه های موجود ده درصد بیشتر از ایران هستند.

آب و هوای آلبانی

یکی از امتیازاتی که این کشور در جذب توریست دارد، وجود آب و هوای مناسب در فصول مختلف سال است. تابستان و زمستان به ترتیب هوای گرم و سرد همراه با رطوبت و دمای معتدلی را دارا هستند. پس، با خیال راحت و با توجه به آب و هوای مورد علاقه خود، سفرتان به هزار توی جاذبه های توریستی این کشور در قاره اروپا را شروع کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 162

به "با دیدنی ترین شهرهای آلبانی آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دیدنی ترین شهرهای آلبانی آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید