بتای دوم iOS 16.1 با قابلیت های تازه برای توسعه دهندگان عرضه شد

به گزارش اردکان خبر، اپل دیروز بتای دوم iOS 16.1 را برای توسعه دهندگان عرضه کرد. حال در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی های این آپدیت بپردازیم.

بتای دوم iOS 16.1 با قابلیت های تازه برای توسعه دهندگان عرضه شد

اپل در حالی که تقریبا 10 روز از انتشار نسخه رسمی iOS 16 برای گوشی های آیفون می گذرد، به تازگی دومین بتا از نسخه 16.1 از سیستم عامل خود را هم برای توسعه دهندگان عرضه نموده است. البته iOS 16 اکنون در دسترس عموم واقع شده است ولی بتای 16.1 فعلا برای تست فقط برای توسعه دهندگان عرضه شده و قرار است در اکتبر سال جاری رسما برای کاربران گوشی های آیفون منتشر شود.

اگرچه iOS 16 با خود قابلیت های خوبی را در بخش های مختلف به همراه داشته اما اپل در نسخه 16.1 این سیستم عامل هم یک سری قابلیت مجذوب نماینده تعبیه نموده و یا مسائل موجود در نسخه نخست را بهبود بخشیده که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

بازطراحی نشان گر باتری

یکی از قابلیت های تازه iOS 16، گزینه ای برای فعال کردن درصد ظرفیت باتری در نوار شرایط است. این قابلیت برای نخستین بار در آیفون های X به بعد در دسترس قرار گرفته که به لطف آن کاربران اکنون می توانند درصد به جای مانده از ظرفیت باتری خود را هم مشاهده نمایند. البته این قابلیت برای یک سری از گوشی ها نظیر آیفون XR و آیفون 12 مینی در دسترس قرار نداشت اما با iOS 16.1 قرار است به این گوشی ها نیز اضافه شود. هرچند به نظر می رسد اپل همچنان در حال کار روی آن است و می خواهد آن را بهبود ببخشد.

اینطور که به نظر می رسد، درصد ظرفیت باتری و آیکن آن در نمایش ظرفیت دقیق باتری هماهنگی ندارند. این یعنی وقتی شارژ گوشی در حال کم شدن باشد، درصد و آیکن دو چیز متفاوت را نمایش می دهند. اپل حالا در iOS 16.1 این مشکل را رفع نموده و اکنون این دو نشانگر با هم هماهنگی کامل دارند.

نمایش شرایط شارژ در صفحه قفل

تعیین نیست چرا اما از زمانی که نخستین بتای iOS 16 برای کاربران عرضه شد تا به امروز اپل نشان گر شرایط شارژ را از صفحه قفل حذف نموده است. این یعنی وقتی گوشی قفل باشد، شما نمی توانید ببینید باتری شما چقدر شارژ شده است. اما خوشبختانه در iOS 16.1 این نشان گر بار دیگر به گوشی های این شرکت آمریکایی بازگشته است. حالا وقتی گوشی را به شارژ متصل می کنید، احتیاجی نیست که برای تماشا مقدار شارژ آن را روشن کنید. حتی در صفحه قفل هم می شود اطلاعات مورد نظر را مشاهده کرد.

عدم احتیاج به صدور مجوز برای کپی و پیست

یکی از عجیب ترین مسائلی که کاربران iOS 16 با آن دست و پنجه نرم می نمایند، صدور مجوز برای کپی و پیست است. این یعنی اگر شما متنی را از اپلیکیشنی کپی کنید، برای اینکه آن را در اپلیکیشن دیگر پیست کنید باید به گوشی اجازه بدهید. به گزارش بعضی از کاربران، ظاهرا این پیغام صدور مجوز حتی زمانی که به یک اپلیکیشن اجازه دسترسی به کلیپ برد را داده اند هم برایشان به نمایش در می آید. حالا به نظر می رسد اپل در نسخه تازه سیستم عامل خود این مشکل را حل نموده است.

باگ ژست سه انگشتی

یک باگ دیگر که کاربران iOS 16 را آزار داده، به ژست سه انگشتی بر می شود. کاربران گوشی های آیفون برای اینکه منوی کپی و پیست را مشاهده نمایند، کافی است با سه انگشت روی صفحه ضربه بزنند. اما این ژست در یک سری از اپلیکیشن ها و بازی ها با یک مشکل عجیب روبرو شده به گونه ای که نمی تواند این ضربه ها را تشخیص دهد. خوشبختانه این مشکل هم در iOS 16.1 حل شده است.

خبرهای بیشتر پیرامون iOS 16.1

فعلا به نظر می رسد مسائل بالا در iOS 16.1 حل شده باشد. قطعا اپل یک سری ویژگی های دیگر هم به این نسخه اضافه نموده که از جمله این موارد می توان به غیرقابل حذف بودن اپلیکیشن والت، دسترسی ساده تر به گزینه های شخصی سازی صفحه و… اشاره نمود که فعلا در رابطه با آن ها اطلاعات کاملی منتشر نشده است.

این آپدیت ماه آینده (روز آن تعیین نشده است) به صورت رسمی برای کاربران گوشی های آیفون که iOS 16 را دریافت نموده اند، در دسترس قرار خواهد گرفت. بعلاوه iPadOS 16.1 هم باید به صورت همزمان با سیستم عامل گوشی های اپل، برای آیپدها در دسترس قرار بگیرد.

منبع: 9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1196

به "بتای دوم iOS 16.1 با قابلیت های تازه برای توسعه دهندگان عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بتای دوم iOS 16.1 با قابلیت های تازه برای توسعه دهندگان عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید