آنالیز تأثیر استراحت در پیشگیری از سقط

به گزارش اردکان خبر، استراحت در بستر به زنان حامله یاری نمی کند و حتی ممکن است مضر باشد. با این وجود 20% از زنان حامله از طرف پزشک توصیه به استراحت می شوند. در بسیاری از موارد استراحت در بستر لازم نیست، اگر چه بیش از 90 % متخصصین زنان و زایمان برای جلوگیری از سقط، زایمان زودرس و دیگر مسائل حاملگی توصیه به استراحت می نمایند. شواهد قوی مبنی بر اینکه استراحت در بستر سلامتی مادر و جنین را تضمین کند و یا منجر به حاملگی ترم گردد وجود ندارد. پزشکان باید توجه داشته باشند که توصیه به استراحت در بستر ممکن است چه مسائل بزرگی را برای خانواده و اجتماع پدید آورد.

آنالیز تأثیر استراحت در پیشگیری از سقط

آنالیز تأثیر استراحت در پیشگیری از سقط

نویسنده: مریم منتظری

استراحت در بستر به زنان حامله یاری نمی نماید و حتی ممکن است مضر باشد. با این وجود 20% از زنان حامله از طرف پزشک توصیه به استراحت می شوند. در بسیاری از موارد استراحت در بستر لازم نیست، اگر چه بیش از 90 % متخصصین زنان و زایمان برای جلوگیری از سقط، زایمان زودرس و دیگر مسائل حاملگی توصیه به استراحت می نمایند. شواهد قوی مبنی بر اینکه استراحت در بستر سلامتی مادر و جنین را تضمین کند و یا منجر به حاملگی ترم گردد وجود ندارد. پزشکان باید توجه داشته باشند که توصیه به استراحت در بستر ممکن است چه مسائل بزرگی را برای خانواده و اجتماع پدید آورد.

عوارض استراحت در بستر:

گاهی اوقات ضرر استراحت در بستر ممکن است از فایده آن بیشتر باشد. بعضی مطالعات افزایش مختصر خطر تشکیل لخته خون را به دلیل کاهش جریان خون نشان داده اند.

مطالعات دیگر افزایش از دست رفتن توده استخوانی، آترونی عضله و کاهش کلسیم را در طی مدت کوتاه کاهش فعالیت نشان داده اند.

ثابت نشده است که استراحت فرایند زایمان را متوقف کند. حتی گاهی جنین شانس خوبی برای بقاء دارد، اما در اثر تشکیل لخته ممکن است سلامت مادر و جنین به خطر بیافتد. نتایج جدیدترین تحقیقات که ممکن است پزشکان را از توصیه به استراحت در بستر منصرف کند، اثر ناملایم هیجانی و فشار اقتصادی است که بر خانواده تحمیل می نماید. بعلاوه اثرات هیجانی، استرس، اضطراب و افسردگی بین زن و شوهر کاملاً شایع است.

در نهایت تا به امروز هیچ مطالعه ای نقش استراحت در بستر را در درمان تهدید به سقط تأیید یا رد نکرده است و نتایج مطالعات نشان داده است که استراحت در بستر پیش آگهی موارد تهدید به سقط را حتماً بهبود نمی بخشد.

1- Brophy M. uneasily to bed. Health Medicin.

2- Giobble M Fazzio M etal. current rate of bed rest threatend abortion. Minerva Ginecol 2001 oct 53(5): 337-40.

منبع: نشریه پیغام پزشک، شماره 46.

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 874

به "آنالیز تأثیر استراحت در پیشگیری از سقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تأثیر استراحت در پیشگیری از سقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید