بسیاری از راهنمایان گردشگری از این صنعت دور شده اند

به گزارش اردکان خبر، ایسنا/ براساس سخنان رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان، بسیاری از راهنمایان گردشگری از این صنعت دور شده اند.

بسیاری از راهنمایان گردشگری از این صنعت دور شده اند

رئیس انجمن صنفی راهنمایان جهانگردی استان همدان با بیان اینکه بسیاری از راهنمایان جهانگردی در اسنپ یا بازار کار می نمایند، یادآور شد: برای آموزش این نیروها ساعتهای زیادی کلاس آموزشی صرف شده بود. مهرداد ضیائی مهر در نشست هم اندیشی فعالین حوزه جهانگردی در پساکرونا اظهار کرد: پس از حدود دو سال از شیوع کرونا فعالان حوزه جهانگردی و بخش خصوصی با ناملایماتی که دیدند و حمایت هایی که نشدند سرپا بودند و امیدواریم پس از انتها کرونا بتوانیم خدمات دهی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه موضوع بیمه راهنمایان جهانگردی پس از 10 سال انجام شد، اظهار کرد: در حوزه شهری همدان با وجود زیر ساخت های خوبی که دارد هموطنان علاقمندند تجربه سفر به این شهر را داشته باشند.

ضیائی مهر با اشاره به اینکه جاده غار علیصدر به همدان یکی از راههای بسیار مهم استان است که شرایط مناسبی ندارد، ادامه داد: مردم همدان از مسئولان غیر بومی خسته شده اند و می خواهد مدیران و مسئولان شهرشان بومی باشد، چراکه به اسم مثال مسئول غیربومی جاده های استان را به درستی نمی شناسد که بخواهد در صدد برطرف ایرادات آنها باشد.

این فعال حوزه جهانگردی با بیان اینکه مدیر ناآشنا به جهانگردی به این صنعت آسیب می زند، توضیح داد: مدیریت استان همدان در حوزه میراث فرهنگی و جهانگردی باید از بدنه این اداره باشد تا شناخت خوب و کاملی از شرایط جهانگردی استان داشته باشد، بعلاوه بهتر است این تخصص گرایی در وزارت میراث فرهنگی هم لحاظ گردد تا حوزه های جهانگردی، میراث فرهنگی و صنایع دستی در جهت درست پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بیش از 1100 اثر ثبت شده و 1800 اثر واجد ارزش تاریخی دارد، اعلام نمود: ظرفیت هایی مانند دو شهر جهانی و یک شهر ملی در حوزه صنایع دستی اهمیت زیادی در حوزه جهانگردی و جذب جهانگرد دارند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان جهانگردی استان همدان با بیان اینکه انتظار داریم واکسن کرونا برای فعالان حوزه جهانگردی در نظر گرفته گردد، گفت: این درخواست باید در اولویت دولت باشد اما متأسفانه تا به حال عملی نشده است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 807

به "بسیاری از راهنمایان گردشگری از این صنعت دور شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از راهنمایان گردشگری از این صنعت دور شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید