تور ارمنستان: تأکید ایران و ارمنستان بر توسعه روابط در ملاقات مقام های دو کشور

به گزارش اردکان خبر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ضمن ملاقات با وزیر امور اراضی این کشور بر اهمیت استان سیونیک برای ایران تاکید نمود.

تور ارمنستان: تأکید ایران و ارمنستان بر توسعه روابط در ملاقات مقام های دو کشور

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام بلند پایه دولت ارمنستان روز دوشنبه با عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور ملاقات کرد.

به نوشته وبگاه آرمنا پرس گنل سانوسیان وزیر امور ارضی و زیربنایی ارمنستان ضمن خوش آمد گویی به سفیر ایران، روابط قابل اعتماد ایروان وتهران و همکار های دوجانبه در بخش های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو کشور دستور کار بزرگ در توسعه روابط دوجانبه دارند.

سفیر ایران نیز با بیان اینکه همکاری خوبی با وزارت امور زیرساخت ارمنستان وجود دارد، ابراز اطمینان کرد که این همکاری در آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی گفت: روابط عمیق تاریخی، فرهنگی بین ارمنستان و ایران به توسعه روابط دوجانبه در جهات مختلف یاری می نماید.

در این ملاقاتبعلاوه تحولات منطقه مورد آنالیز نهاده شد. سفیر ایران با اشاره به شرایط منطقه و بیان اینکه استان سیونیک نیز برای ایران مهم است، گفت که به زودی ملاقاتهای متقابل هیات های مختلف صورت می گیرد.

مقام ارشد ارمنستانی نیز گفت که عملیات راهسازی فعال در این استان در حال اجرا است. این دو مقام ارشد بعلاوه در خصوص منظره توسعه همکاری ها در اتحادیه مالی اوراسیا و بعلاوه در خصوص ورود ایران به بازار اوراسیا به وسیله ارمنستان به عنوان عضو اتحادیه گفتگو کردند. در این ملاقات بعلاوه بعضی جزئیات سفر آینده سانوسیان به ایران مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

طی روزهای گذشته نیز نخست وزیر ارمنستان اعلام نموده که نیروهای نظامی این کشور از استان سیونیک عقب نشینی ننموده اند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور اخیرا در مجلس ارمنستان به ادعاها درباره خروج نظامیان ارمنستان از استان سیونیک واکنش نشان داد. نخست وزیر ارمنستان به قانونگذاران این کشور گفت که هیچ تغییری در شرایط استقرار ارتش ارمنستان در استان سیونیک ایجاد نشده است. نیکول پاشینیان خطاب به اعضای مجلس ارمنستان گفت: فرمانده نیروهای مرزی سرویس امنیت ملی (ارمنستان) توضیح داد که چنین تغییری صورت نگرفته است.

نخست وزیر ارمنستان اضافه کرد: مرزبانان ما از دسامبر 2020 در همین پست ها خدمت می نمایند، نمی دانم چه چیز دیگری می توان گفت.

مقام های جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی اف رئیس جمهور این کشور مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ در نوامبر 2020 که به درگیری های مرگبار 44 روزه بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه خاتمه داد، به تنش آفرینی مرزی و توسل به پروپاگاندا و اظهارات جعلی برای زمینه سازی ایجاد کریدوری موسوم به زنگه زور روی آوردند که در روزهای اخیر اوج گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 907

به "تور ارمنستان: تأکید ایران و ارمنستان بر توسعه روابط در ملاقات مقام های دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: تأکید ایران و ارمنستان بر توسعه روابط در ملاقات مقام های دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید