تسلا جایش را به شرکت چینی داد
به گزارش اردکان خبر، سه فرد آگاه اعلام کردند که شرکت کانتمپ، بزرگ ترین سازنده باتری در دنیا، به بعضی از خودروسازان چینی تخفیف هایی ارائه نموده است که نشان دهنده کاهش قیمت لیتیوم و کوشش برای کسب سفارشات بیشتر است.
به گزارش ایسنا، هزینه باتری، گران ترین جزء در خودرو های الکتریکی است که با کاهش قیمت روبرو است و فشار هزینه های عمده بر خودروسازان را کاهش می دهد. شرکت کانتمپ که تسلا، نیو و فولکس واگن را از بزرگ ترین مشتریان خود می داند، تخفیف های هدفمندی را ارائه می نماید.
یکی از این افراد گفت که این شرکت برای مثال یک تخفیف هفت درصدی را برای تولیدکننده خودرو های برقی چینی در ژانویه ارائه کرد و بعلاوه در حال مذاکره با عرضه کنندگان موادخام برای کاهش قیمت هاست.
قیمت باتری بیش از یک دهه قبل از افزایش، در سال 2022 کاهش یافته بود. قیمت کربنات لیتیوم در ماه نوامبر در چین به 597 هزار و 500 یوان (116 هزار و 318 دلار سنگاپور) در هر تن رسید. از آن موقع به 425 هزار یوان در تن کاهش یافته که تقریباً 30 درصد نسبت به اوج کاهش یافته است.
چین در ابتدای امسال به یارانه ملی بیش از یک دهه برای خرید خودرو های برقی انتها داد. مدت کوتاهی پس از آن، خودروسازان از جمله تسلا آغاز به ارائه تخفیف برای افزایش تقاضا و دفاع از سهم خود در بزرگ ترین بازار خودرو های برقی دنیا کردند.
بر اساس گزارش رویترز، تسلا در ماه ژانویه قیمت خودرو های پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا 14 درصد کاهش داد و تحلیلگران آن را جنگ قیمتی در بازار خودرو های برقی چین دانستند. بر اساس گزارش انجمن خودرو های مسافری چین، فروش خودرو های انرژی نو، در ژانویه پس از رشد 90 درصدی 6.3 درصد در سال 2022 کاهش یافت.
منبع: فرارو