تصویب تحریم های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران ، توضیحات ضد ایرانی وزیر خارجه سوئد

به گزارش اردکان خبر، وزیر خارجه سوئد توضیح داد: دیپلمات های 27 کشور اروپایی روز دوشنبه تحریم های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران وضع کردند.

تصویب تحریم های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران ، توضیحات ضد ایرانی وزیر خارجه سوئد

به گزارش خبرنگاران، آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد با انتشار توئیتی ادعا و اظهارنظرهای مدخله جویانه درباره حوادث ایران را تکرار کرد و نوشت که اتحادیه اروپا تحریم های هدفمند تازهی را علیه آنچه وی عناصر و نهادهای مسئول نقض حقوق بشر در ایران نامید تصویب کرد.

پیشتر نیز جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تصویب بسته تازه تحریم ها علیه ایران در نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا ابراز امیدواری نموده و گفته بود: این بسته تحریمی (از قبل) مورد بحث قرار گرفته و آماده شده است و اطمینان دارم که امروز تصویب می گردد.

هنوز جزئیات تحریم ها در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر نشده است.

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله جویانه غرب هشدار داده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در کنفرانس خبری توضیح داد که طرف های اروپایی باید بدانند در خصوص ایران صحبت می نمایند، کشوری که مقتدر و مسئولیت پذیر است و کشوری است که در صورت رفتار عقلانی و منطقی می تواند مهم ترین شریک برای صلح و ثبات در منطقه باشد.

وی هشدار داد: ما آنها را به پرهیز از رفتارهای مداخله گرایانه دعوت می کنیم اما در صورت رفتارهای مداخله گرایانه، ایران واکنش متقابل و متناسب نشان خواهد داد و در خصوص تمام کشورهای اروپایی صدق می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز آدینه در تماس تلفنی با جوسپ بورل گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست. ایران لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.

حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران به چارچوب بزرگ تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران نگاه می نماید.توصیه نموده بود که اروپایی ها با رویکردی واقع بینانه به موضوع بنگرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1207

به "تصویب تحریم های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران ، توضیحات ضد ایرانی وزیر خارجه سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب تحریم های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران ، توضیحات ضد ایرانی وزیر خارجه سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید