تهران بازهم خنک می گردد؟، رگبار باران در بعضی نقاط پایتخت

به گزارش اردکان خبر، کارشناس هواشناسی گفت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی فردا در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران پیش بینی می گردد.

تهران بازهم خنک می گردد؟، رگبار باران در بعضی نقاط پایتخت

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار ، از استمرار بارش باران در بعضی نقاط اطلاع داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی امروز در سواحل شمال، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش تداوم می یابد.

وی اضافه نمود: همچنین برای ارتفاعات و دامنه های البرز واقع در شمال استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق فارس، اصفهان و شمال غرب هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

نقشینه ادامه داد: از فردا (شنبه) برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران پیش بینی می گردد که در بعضی ساعات برای شمال همدان، شمال مرکزی، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، شمال ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار رگبار وجود دارد.

به گفته وی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه بعدازظهر برای سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

نقشینه از کاهش محسوس دمای 6 تا 10 درجه ای در نوار شمالی کشور اطلاع داد و گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه فرایند افزایش نسبی دما شروع می گردد که می تواند 5 تا 6 درجه دما در نوار شمالی کشور را افزایش دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: طی 5 روز آینده برای منطقه زابل باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

وی نسبت به آبگرفتگی معابر در بعضی استان ها هشدار داد و گفت: با توجه به بارش های رگباری در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی احتمال سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و در ارتفاعات برخورد صاعقه وجود دارد، از این رو انتظار می رود که افراد از رفتن به ارتفاعات و اسکان در حاشیه رودخانه ها اجتناب نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 198

به "تهران بازهم خنک می گردد؟، رگبار باران در بعضی نقاط پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران بازهم خنک می گردد؟، رگبار باران در بعضی نقاط پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید