تکه ای از بهشت در دره جیوژایگوی چین

به گزارش اردکان خبر، دره جیوژایگو در چین

اگر در پی مکان هایی خاص و حیرت آور در دنیا هستید دره جیوژایگو (Jiuzhaigou Valley) در چین یکی از جاههایی است که باید از آن بازدید کنید. با رفتن به این دره انگار وارد سرزمین افسانه ها و قصه ها شده اید چون مطمئنا هیچ جای دیگری در دنیا به مانند این دره، مناظری چنین رویایی و افسونگر ندارد. اگر علاقمند شده اید که درباره جاذبه های این دره بهشتی بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تکه ای از بهشت در دره جیوژایگوی چین

پارک ملی دره جیوژایگ در شهر نانپینگ، در 450 کیلومتری شمال شهر چنگدو واقع شده است. در این محل، 9 دهکده تبتی وجود دارد و علت نامگذاری این دره به جیوژایگو هم همین دهکده ها هستند. این دره با دریاچه های آبی، جنگل ها، آبشارها، کوه ها و مردمی با آداب و سنن تبتی نمونه ای از شاهکار طبیعت است. در افسانه ها آمده که در زمان های خیلی دور، آینه ای در این دره به زمین افتاده و به 108 تکه مختلف تقسیم شده است. به عقیده آن ها همه تکه های خرد شده آینه تبدیل به دریاچه های رنگارنگ این دره شده اند به همین علت است که مردم تبت این دره، کوه ها و آب های آن را جایی مقدس می دانند. در این دره به غیر از منظره ها رویایی گونه های حیوانی و گیاهی زیادی هم وجود دارد. حدود 30 هزار هکتار از این محل را جنگل های طبیعی پوشش می دهند که در آن ها 2576 گونه گیاهان آوندی (که 24 گونه از این گیاهان تحت پوشش محافظت ملی هستند) و بیش از 400 گونه از گیاهان غیر آوندی (که 212 گونه آن ها جلبک هستند) وجود دارد.

تنوع گونه های گیاهی در این محل باعث به وجود آمدن محیطی مناسب برای حیات وحش شده است به طوری که در این جنگل 170 گونه مهره دار، 141 گونه پرنده و 17 گونه حیوانات نادر زندگی می نمایند، در بین این حیوانات خرس پاندای بزرگ، تاکین (نوعی گاو) و میمون های طلایی از مهمترین حیوانات هستند و در درجه بعدی پاندای کوچک، مارموت(نوعی سنجاب) و گوسفند آبی هیمالیا از پر اهمیت ترین حیوانات این جنگل می باشند. این دره با منظره ها طبیعی و تاریخی خود بیش از 600 کیلومتر مربع مساحت دارد. دره شوژنگ، دره رایز و دره زچاوا سه دره مهم این محل هستند که با تماشا آن ها با منظره ها باورنکردنی و خیره نماینده روبرو می شوید. بلندترین آبشار این محل آبشار دریاچه پاندا است که در زمستان با تبدیل شدن به کریستال های یخی نمایی تماشایی پیدا می نماید. از دریاچه های زیبای این منطقه دریاچه بامبو است که اطراف آن پر از بامبوهایی است که غذای مورد علاقه خرس های پاندا می باشد.

چگونه به دره جیوژایگو بروید؟

از وقتی تعداد گردشگران این دره به شدت بالا رفت مدیرت دره تصمیم گرفت که برای تعداد بازدید نمایندگان محدودیت هایی را به وجود آورد. از اول ژانویه 2017 گردشگران باید هنگام خرید بلیط برای ورود به پارک پاسپورت ارائه دهند و وقتی به صورت گروهی بلیط گرفته می گردد پاسپورت همه نفرات ضروری است. به راحتی می توانید با پرواز مستقیم از پکن، شانگهای، چنگدو و هانگزو خودتان را به این دره برسانید، نزدیک ترین فرورگاه به این محل فرودگاه جیوهوآنگ است که در 88 کیلومتری آن واقع شده است. اگر بخواهید از چنگدو (نزدیک ترین شهر برای پرواز مستقیم) به این محل بروید 40 دقیقه در هواپیما هستید و پس از آن با 30 دقیقه رانندگی از فرودگاه به دره می رسید.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1043

به "تکه ای از بهشت در دره جیوژایگوی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکه ای از بهشت در دره جیوژایگوی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید