جانمایی مسکن قمی ها در شهر امیرکبیر، کج سلیقگی بود

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران/قم استاندار قم به مسائل پیش آمده درباره مسکن ملی قم اشاره نمود و گفت: اینکه برای شهروندان قمی در شهر امیرکبیر مسکن جانمایی گردد ظلم در حق مردم بود و سرنوشت 12 هزار خانواده باید تعیین گردد؛ این موضوع ناشی از کج سلیقگی وزارت راه بود.

جانمایی مسکن قمی ها در شهر امیرکبیر، کج سلیقگی بود

بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: متاسفانه در پژوهش ها فاصله ای بین دانشگاه ها و دستگاه های اداری وجود دارد. در دانشگاه ها پژوهش هایی صورت می گیرد که برای استان ارزش اضافه نموده ای ندارد و در ادارات نیز خود را بی احتیاج از دانش روز می دانند، این آفت بزرگی برای نظام تصمیم سازی است که در این کارگروه های پژوهشی باید پیوند بین دانشگاه ها و نهادهای اجرایی باید تقویت گردد.

استاندار قم به لزوم توسعه موارد منطقه ای مناطق محروم شهر اشاره نمود و اضافه کرد: طی سال های اخیر اولویت های استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اما این میزان کافی نیست. مدیران اجرایی نیز باید به دنبال پژوهش ها و در ارتباط با پژوهش ها و یافته های دانشگاهی باشند و خود را بی احتیاج از این موضوع نبینند.

وی در ادامه به مسائل پیش آمده درباره مسکن ملی قم اشاره نمود و گفت: اینکه برای شهروندان قمی در شهر امیرکبیر مسکن جانمایی گردد ظلم در حق مردم بود، سرنوشت 12 هزار خانواده باید معین گردد، این موضوع کج سلیقگی وزارت راه است ما وقتی متوجه شدیم که مردم در سایت مسکن ملی ثبت نام نموده بودند.

محسن بهشتی نیز با بیان اینکه قانون حفظ باغات برای ما محرز است اما براساس سوابق سال 95 اطلاعات به روز نشده گفت: زیرساخت های آموزشی و ورزشی در قم پایین است اگرچه در سرانه بهداشتی به دلیل بیمارستان های احداثی اوضاع خوب است اما شرایط پایگاه های بهداشتی وضع مناسبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه همانطوری که در شهرداری ها مرسوم شده زمین ها را برای بازگشایی خیابان ها تملک و شهر را خودرو محور می نمایند اضافه کرد: انتظار می رود یک سری خدمات زیربنایی در بعضی مناطق برای سرمایه های آموزشی، ورزشی و بهداشتی هزینه گردد که ضروری است شهرداری آن را در بودجه سالانه لحاظ کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از اطلاع مدیران استانی از ثبت نام مردم قم در شهر امیرکبیر مطرح کرد: براساس مطالعات استانی، توسعه شهر قم از محور جاده قدیم اصفهان و نیز محور پردیسان به کهک است، تمام مسائل مکان یابی شهری در این محورها هم انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 449

به "جانمایی مسکن قمی ها در شهر امیرکبیر، کج سلیقگی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانمایی مسکن قمی ها در شهر امیرکبیر، کج سلیقگی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید