تور فرانسه: حراج نخستین پیامک تاریخ در پاریس

به گزارش اردکان خبر، خانه حراج آگوتس (Agutte) در پاریس نخستین پیامک تاریخ را به همراه رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه (ان اف تی) حراج می نماید.

تور فرانسه: حراج نخستین پیامک تاریخ در پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نیل پاپورث یکی از اعضای تیمی مهندسی که در دهه 1990 بر توسعه فناوری ارسال پیغام کوتاه متنی یا پیغامک (SMS) متمرکز شده بود، در 3 دسامبر 1992، پیغامک کریسمس مبارک را از رایانه خود برای یکی از مدیران اپراتور ودافون (Vodafone) در بریتانیا ارسال کرد. او این پیغامک را در جریان حضور در یک مهمانی خاتمه سال در نیویورک دریافت کرد. بدین ترتیب نخستین پیغامک تاریخ ثبت شد.

ماکسیمیلیا آگوت، مدیر حراجی آگوتس در پاریس با اعلام خبر حراج این پیغامک تاریخی شرح داد که با توجه به ممنوعیت فروش کالا های نامشهود در فرانسه، قاب حاوی این پیغامک به معرض فروش گذاشته شده، ولی برنده این حراج این قاب را به همراه رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه (ان اف تی) آن دریافت خواهد نمود.

به گفته او ارزش رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه این پیغامک بین 100 تا 200 هزار یورو تخمین زده شده و فروشنده آن که اپراتور ودافون است، عواید حاصل از حراج این پیغامک را به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اهدا خواهد نمود.

رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه (ان اف تی) یک گواهی اصالت است که به جای یک برگه شامل یک رشته منحصر به فرد از علائم رمزی است. این رشته علائم رمزی به یک زنجیره بلوکی (بلاکچین) متصل است که به عنوان یک دفتر بزرگ ثبت دیجیتالی معاملات بر مبنای اصول باز بودن، عدم تمرکز و غیرقابل هک بودن طراحی شده است.

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1042

به "تور فرانسه: حراج نخستین پیامک تاریخ در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: حراج نخستین پیامک تاریخ در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید