خبرنگاران آخرین آمار از اجرای آزمون صوت در مراکز معاینه فنی تهران

به گزارش اردکان خبر، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی از 10 آبان در مراکز معاینه فنی شروع شده، اعلام نمود: تا انتها آبان ماه از 10 هزار و 368 خودرو آزمون شده 96 دستگاه به دلیل اینکه صدای صوت بالاتر از حد مجاز داشتند، مردود شدند.

خبرنگاران آخرین آمار از اجرای آزمون صوت در مراکز معاینه فنی تهران

حسین مقدم روز آدینه در این باره به خبرنگار خبرنگاران شرح داد: فرآیند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش های ظاهری خودرو صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم های هشدار دهنده (بوق) شناسایی گردد، وسیله نقلیه به قسمت آزمون سنجش شدت صوت برده می گردد.

وی ادامه داد: این آزمون روی خودروها در شرایط خاص محیطی انجام می گردد و آزمونگران نسبت به انجام این آزمون در دور موتور معین و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می نمایند.

مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران 2 درصد افزایش یافت

مقدم همچنین گفت: از ابتدای سال تا سرانجام آبان ماه، 1 میلیون و 114 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند که این آمار در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته در حدود 2 درصد افزایش داشت.

وی شرح داد: در حال حاضر روزانه چهار هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می نمایند؛ شرایط مراجعات در شرایط عادی واقع شده است و تقریبا تمامی مراکز فاقد صف انتظار هستند.

به گفته مقدم، از آمار اعلامی،797هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که 17 درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 11 درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، 5درصد یاری فنر، 14 درصد تست ترمز و 16درصد عیوب ظاهری مردود شدند.

وی اضافه کرد: 37 درصد از خودروها نیز به علت نقص فنی پیروز به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

این مقام مسئول گفت که در این هشت ماه گذشته از ابتدای سال، 754 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که 209 هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است.

26 درصد خودروها سال جاری معاینه فنی برتر گرفتند

مقدم در بخش دیگری از سخنانش گفت که در مجموع حدود 26 درصد از خودروهای مراجعه نماینده به مراکز معاینه فنی شهر تهران پیروز به اخذ معاینه فنی برتر شدند.

وی درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در تعطیلات کرونایی هم توضیح داد: معاینه فنی به عنوان خدمات زیرساختی در بحث کنترل خودروها محسوب شده و در مجموعه مشاغل گروه یک قرار می گیرد بنابراین ما نیز تابع تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در این ایام ادامه فعالیت خواهیم داد.

این مقام مسئول اضافه کرد: سعی کردیم بدون خدشه دار شدن و توقف خدمت رسانی به مردم، نیروی کار فعال در مراکز معاینه فنی را بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی به یک سوم تقلیل دهیم تا به سهم خود به قطع زنجیره انتقال کرونا یاری نموده باشیم.

مقدم یادآور شد: شهروندان می توانند جهت اطلاع از آخرین شرایط کاری مراکز معاینه فنی به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه نمایند و یا در مدت زمان اداری می توانند در صورت هرگونه سوال با سامانه جوابگو 96006000 تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگاران، شهر تهران از بضاعت 56 خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در 17 مرکز معاینه فنی ثابت و 8 واحد سیار تک خطه و همچنین 3 مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 401

به "خبرنگاران آخرین آمار از اجرای آزمون صوت در مراکز معاینه فنی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین آمار از اجرای آزمون صوت در مراکز معاینه فنی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید