خبرنگاران اجازه بازگشت دانشجویان خارجی به روسیه صادر شد

به گزارش اردکان خبر، مسکو - خبرنگاران- سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندر کار مبارزه با بیماریهای عفونی در روسیه) خاطرنشان کرد که دانشجویان خارجی اجازه دارند که برای تحصیل به روسیه بازگردند.

خبرنگاران اجازه بازگشت دانشجویان خارجی به روسیه صادر شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه به نقل از یک مقام سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه گفت: دانشجویان خارجی می توانند به روسیه بازگردند و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند.

برای این منظور دانشجویان خارجی باید تست کرونا بدهند و تست آنها منفی باشد و سند مربوطه باید به زبان روسی یا انگلیسی ترجمه گردد. تست کرونا سه روز پیش از سفر به روسیه انجام گرفته باشد و درصورتی که بیش از سه روز باشد پذیرفته نخواهد شد.

دانشجویان باید در طول سه روز که به روسیه می آید تست کرونا بدهند و در این مدت از تماس با دیگران خودداری نموده و اصول قرنطینه را رعایت نمایند.

پیشتر اعلام شده بود که بر اثر شیوع کرونا و ممنوعیت سفر به روسیه بیش از 300 هزار دانشجوی خارجی نمی توانند به روسیه سفر نمایند.

حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی در روسیه تحصیل می نمایند که به خاطر شیوع کرونا بیشتر از نیمی از آنان به ایران بازگشتند و منتظر بازگشایی مجدد مرزهای روسیه برای ادامه تحصیل هستند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه (روس پاترب نادزور) در ماه اوت سال 2020 (در شهریور ماه سال 99) در نامه ای به روسای شعبات این سازمان در مناطق روسیه اعلام نموده بود که دانشجویان خارجی اجازه دارند برای ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی به روسیه سفر نمایند.

در نامه گفته شده بود که بر اساس تغییرات جدید، دانشجویان سال اولی اجازه دارند از اول ماه سپتامبر سال 2020 و دانشجویان سال های بالاتر از 15 ماه اکتبر سال 2020 (24 مهر ماه) به مدت حداقل سه ماه به روسیه مسافرت نمایند.

اما به علت شروع موج دوم کرونا در روسیه، این تصمیم لغو شد و ممنوعیت سفر دانشجویان خارجی به روسیه همچنان باقی ماند.

بر اساس آخرین داده های ستاد عملیاتی نظارت بر شرایط کووید-19 در روسیه، تا به امروز حدود 3 میلیون و 233 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند و در کل 67 هزار و 49 نفر هم در اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند و در شبانه روز اخیر 13 هزار و 207 نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 553

به "خبرنگاران اجازه بازگشت دانشجویان خارجی به روسیه صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجازه بازگشت دانشجویان خارجی به روسیه صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید