خبرنگاران اعمال محدودیت های کرونایی شرایط قرمز در آران و بیدگل شروع شد

به گزارش اردکان خبر، کاشان - خبرنگاران - فرماندار آران و بیدگل گفت: اعمال محدودیت های کرونایی شدیدتر به دنبال تغییر شرایط رنگ بندی این شهرستان از نارنجی به قرمز شروع شد.

خبرنگاران اعمال محدودیت های کرونایی شرایط قرمز در آران و بیدگل شروع شد

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل بایبوردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: رعایت شیوه نامه ها مطابق با جدول ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی مردم و مسوولان در این شهرستان الزامی است.

وی ادامه داد: در این راستا بهبود شرایط کرونایی در آران و بیدگل با رعایت 90 درصدی شیوه نامه ها شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه شرایط رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بخش های مختلف کاهش پیدا نموده که باید بهبود یابد، اضافه نمود: پویش های اجتماعی در راستای نهادینه کردن فرهنگ اجرای شیوه نامه های مرتبط با مقابله با کرونا لازم است.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه طبق مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است، گفت: بر این پایه ورود خودروهای دارای پلاک غیر بومی به شهرستان آران و بیدگل و همچنین خروج خودروهای دارای پلاک بومی این شهرستان به شهرستان های دیگر ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت بین استانی و شهرستانی تاثیرات مطلوبی در کاهش تردد خودروها و قطع زنجیره انتقالی ویروس داشته است؛ تردد خودروهای شخصی از ساعت 22 تا 3 بامداد نیز در شهرهای آران و بیدگل، نوش آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد و روستاهای 11 گانه ممنوع است و با رانندگان متخلف، اعمال قانون می گردد.

بایبوردی گفت: فعالیت مشاغل گروه های 2 و 3 و 4 در شهرهای دارای شرایط قرمز و از جمله آران و بیدگل متوقف می گردد که در صورت رعایت نکردن این موضوع، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

وی ادامه داد: بر پایه بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری مرتبط با ماموریت های اساسی با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه با یک دوم نیرو و کارکنان سایر دستگاه ها با یک سوم نیرو در محل کار خود حضور خواهند یافت و ماموریت های اداری غیرفوری نیز لغو می گردد.

به گفته وی، همچنان تمامی مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آکادمی های خصوصی و حوزه های علمیه در شهرستان آران و بیدگل تا اطلاع ثانوی تعطیل است و خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می گردد.

فرماندار آران و بیدگل گفت: برگزاری نمازهای آدینه، نماز جماعت مساجد، مراسم مذهبی و آیینی در این شهرستان ممنوع است، اما برگزاری مراسم شب قدر در شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی در فضای باز و با جمعیت و زمان محدود برگزار خواهد شد.

بایبوردی اضافه نمود: انتظار می رود مردم تا خاتمه محدودیت ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، چرا که سلامت و امنیت آنان و شهروندان دیگر مطرح است و از این رو در صورت تخلف، مجبور به اعمال قانون خواهیم بود.

وی تاکید نمود: اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی ها درباره رعایت شیوه نامه ها با توجه به شرایط قرمز اردستان باید به صورت جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونایی و استفاده از ماسک از سوی شهروندان ادامه داد: باید سواد تقویت بهداشت کرونایی و سواد حفظ سلامت و تاب آوری در مقابل بیماری ها ترویج یابد.

به گزارش خبرنگاران، به دنبال افزایش بستری های بیماران کرونایی در شهرستان آران و بیدگل، شرایط این شهرستان از نارنجی به قرمز تغییر کرد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر ووهان کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور گفت.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 710

به "خبرنگاران اعمال محدودیت های کرونایی شرایط قرمز در آران و بیدگل شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعمال محدودیت های کرونایی شرایط قرمز در آران و بیدگل شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید