خبرنگاران 9 محله تهران صاحب بوستان می گردد

به گزارش اردکان خبر، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه تنها 9 محله از 376 محله پایتخت بوستان ندارد، گفت: تا سرانجام سال تمامی محلات شهر صاحب بوستان می گردد.

خبرنگاران 9 محله تهران صاحب بوستان می گردد

علی محمد مختاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: در امسال علاوه بر پیشبرد کمربند سبز شهر تهران احداث 50 بوستان محله ای، منطقه ای و فرامنطقه ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سه بوستان فرامنطقه ای ظرف دو ماه و نیم آینده به بهره برداری می رسد، گفت: بوستان زندگی در محله هرندی به وسعت 24 هکتار یکی از آنهاست که در این بوستان خانه کودک و امکانات فرهنگی ورزشی قرار داده شده است.

به گفته مختاری، بوستان وثوق الدوله که با توجه به شیوع کرونا عملیات احداث آن متوقف شده بود در حال حاضر کارگران در سه شیفت مشغول کار هستند و این بوستان نیز در محدوده منطقه 14 ظرف سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مختاری به اقدامات شهرداری تهران برای افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار اشاره نمود و گفت: در این راستا 11 باغ تملک شده و 15 باغ دیگر نیز در دست اقدام است تا به صورت بوستان مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: بوستان باغ گل ها نیز ظرف سه ماه آینده به وسعت 11 هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه عظیم 53 هکتاری چهار باغ در مرکز شهر تهران اشاره نمود و اضافه کرد: امیدواریم در خاتمه امسال بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم. وی اضافه کرد: همچنین بوستان ولایت که فاز نخست آن قبلا افتتاح شده به وسعت 60 هکتار در رینگ وسط آن ایجاد فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مختاری، به زودی عملیات عمرانی بوستان های آزادگان و ایرانیان شروع می گردد و به این ترتیب در مناطق کم برخوردارتر علاوه بر تملک باغات بوستان های محله ای را نیز احداث می کنیم.

وی با اشاره به طرح 53 هزار هکتاری کمربند سبز شهر تهران از تکمیل 43 هزار هکتار از این طرح اطلاع داد و اضافه کرد: امسال نیز 1200 هکتار دیگر از طرح کمربند سبز شهر تهران به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر برای آبیاری فضای سبز در شهر تهران به صورت 100 درصدی از آب خام استفاده می گردد؛ به شکلی که 135 میلیون متر مکعب از آب های زیرزمینی 17 میلیون متر مکعب از قنوات، 10 میلیون متر مکعب از روان آب ها و هفت میلیون متر مکعب از پساب تصفیه شده استفاده می کنیم که با توجه به همکاری استانداری تهران مقرر شده پنج میلیون متر مکعب از این محل افزایش برداشت داشته باشیم.

وی در مورد ساماندهی و تکمیل پروژه درختان خیابان ولیعصر نیز گفت: اقدامات خوبی در شهرداری تهران صورت گرفته است و تا کنون بیش از 4000 اصله درخت با سن 10 تا 15 سال در خیابان ولیعصر (عج) قطع شده است. این خیابان جزو میراث فرهنگی ما محسوب می گردد و قطعا حساب شده روی آن کار می کنیم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حریق در فضای سبز شهر تهران گفت: اینطور نیست که آتش سوزی های امسال زیاد شده باشد و ما آمار هر ساله را داریم.

وی ادامه داد: در 25 اسفند سال گذشته اولین دستورالعمل سال 99 به مناطق 22 گانه ابلاغ شد و بی تردید حتی اگر یک بطری یا شیشه با درجه حرارت فعلی در فضای سبز رها گردد خود به خود در ساعات ظهر موجب آتش سوزی خواهد شد اما هر آنچه که در مناطق صورت گرفته بر اساس دستورالعمل ها بوده است.

مختاری در مورد میزان آسیب وارده به فضای سبز در پی آتش سوزی های اخیر نیز گفت: ما در تهران 2 هزار و 276 بوستان محله ای، منطقه ای و فرامنطقه ای داریم که هیچ یک دچار حریق نشدند.

وی ادامه داد: حریق ها مربوط به بوستان های جنگلی شهر تهران که حدود 20 بوستان هستند رخ داد؛ در چیتگر نیز یک انبار دچار حریق شده که پس از سرایت به فضای سبز هفت اصله درخت کاج در آن دچار آسیب شده که سه اصله تا 50 درصد سوختگی داشته که بازسازی خواهند شد و چهار اصله نیز از بین رفته است.

به گفته وی، در بیشتر 20 بوستان جنگلی تهران امکانات و تجهیزات اطفای حریق وجود دارد و در بعضی از آنها ایستگاه های آتش نشانی مستقر هستند. در بوستان های دیگر نیز موتورسوارها و آتش نشان حضور دارند.

مختاری در مورد بوستان عظیم ارتش و زمان احداث آن نیز گفت: هفته گذشته کلنگ زنی این بوستان توسط شهردار تهران و مسئولین کشوری و لشگری انجام شد و طرح توسط مشاور در حال تهیه است که پس از تکمیل آن عملیات ساماندهی و تجهیز شروع خواهد شد.

همچنین علی اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز به خبرنگاران گفت: در چند وقت اخیر 55 میلی متر بارش باران داشتیم: این حجم بارش از سوی دیگر موجب رشد علوفه ها هرز شد که در پی آن بعضی آتش سوزی ها را نیز بر اثر سهل انگاری ها در تهران حادث شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع چنین حریق هایی باید بعضی اقدامات همچون روشن کردن آتش در فضای سبز و جنگلی، خودداری از رها کردن ته سیگار و کبریت در فضای سبز، فرهنگ سازی در میان بچه ها برای جلوگیری از آتش بازی در این فضا، خودداری از انداختن بطری ها و شیشه های پلاستیکی و خودداری از رهاسازی مواد آتش زا در طبیعت را رعایت کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 120

به "خبرنگاران 9 محله تهران صاحب بوستان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 محله تهران صاحب بوستان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید