تور ارزان گرجستان: روزی که خودم را در گرجستان پیدا کردم، قسمت دوم

به گزارش اردکان خبر، سفر من به گرجستان

در قسمت اول این سفرنامه راجع به معرفی کشور گرجستان از زبان یک گردشگر باتجربه و مشاهدات او صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم در خصوص تجربیات او از سفر به این کشور اروپایی بیشتر بدانیم و واقعیات زیادی را درمورد مردم و فرهنگ این کشور یاد بگیریم. با خبرنگاران همراه باشید:

تور ارزان گرجستان: روزی که خودم را در گرجستان پیدا کردم، قسمت دوم

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

طبیعت گرجستان…هیچ کلمه ای نمی تواند آن را توصیف کند…

باید بگویم اولین باری که کوه های قفقاز را دیدم واقعا شگفت زده شدم. یادم می آید که صبح خیلی زود بود و ما هم در یک اتوبوس بین تفلیس و باتومی بودیم… من بیدار شدم و چشم هایم را شستم چون چشم انداز ای که در جلوی روی خود در افق دیدم را نمی توانستم باور کنم. صبح آدینه زیبایی بود و هیچ چیز نبود… نه آلودگی، نه ابر، نه سرو صدا و فقط من بودم و خورشید و کوه.

هرجای این کشور بروید، شگفت زده می شوید. منطقه ای که هیچ وقت فراموش نمی کنم، پارک ملی توشتی است که در دامنه کوههای قفقاز قرار گرفته است و شبیه اسکاتلند است اما زیباتر و شگفت انگیزتر. بعلاوه بلندترین قله اروپا، کوه البروس با ارتفاع 5642 متر هم در این کشور قرار گرفته است. اگر به گرجستان سفر کردید حتما باید کوه هایش را ببینید. این تجربه ای است که یک بار در زندگی اتفاق می افتد پس آن را از دست ندهید.

مردم گرجستان قلبتان را تصاحب می نمایند…

چیزی که من در تفلیس در ارتباط با مردم تجربه کردم همواره یکی از برترین تعامل های زندگی ام باقی می ماند. آنقدر همه چیز گرم و صمیمی بود که باورش برایم سخت است اینکه افرادی که شما تازه با آنها دیدار نموده اید، تا این مقدار بخشنده باشند. اینجا بود که فهمیدم چنین عشق و احترامی در جهان وجود دارد و مردم می توانند با آن جهان را تغییر دهند.

خیابان های کوچک تفلیس…

تفلیس یکی از منحصر بفرد ترین مرکز های جهان است. چرا؟ شاید چون گرجستان با فرهنگ های مختلفی احاطه شده است و در نتیجه از هر کدام از آنها یک خصلت خوب را برداشته است. در شمال این کشور روسیه، در غرب آن ترکیه، ارمنستان و ایران در جنوب و آذربایجان در غرب آن قرار گرفته است. مردم این شهر هم فوق العاده بودند و با من رفتار بسیار خوبی داشتند و مدام می خواستند به من یاری نمایند. تفلیس حالت سنتی خود را حفظ نموده و دراین شهر، فست فودهای بین المللی زیادی مثل مک دونالد زیاد نمی بینید.

زندگی شبانه هم در این شهر فوق العاده است. علیرغم اینکه این شهر خیلی مذهبی است و مردم احترام زیادی برای کلیسا قائلند اما این موضوع روی زندگی روزمره مردم تاثیری نگذاشته است.

کوچه و خیابان های کوچک با مزه ای که سرتاسر شهر را پوشانده اند و جادوی خاص خودشان را دارند و باید بگویم تفلیس، پاریس اوراسیا است. کافی است کمی وقت بگذارید و مقداری از فرصت تان را به قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده آن مشغول شوید. مطمئنم عاشقش می شوید. فقط یادتان باشد دوربین عکاسی تان را برای گرفتن چند شات کوچک همراهتان ببرید!

منبع: gotravelyourway.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1036

به "تور ارزان گرجستان: روزی که خودم را در گرجستان پیدا کردم، قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: روزی که خودم را در گرجستان پیدا کردم، قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید