خوی در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزادتجاری ، صنعتی کشور قرار گرفته است

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران/آذربایجان غربی دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری -صنعتی کشور گفت : شهرستان خوی در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه ها آزادتجاری -صنعتی کشور قرار گرفته است.

خوی در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزادتجاری ، صنعتی کشور قرار گرفته است

سعید محمد امروز 13 دی ماه در ملاقات با نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با اشاره به ظرفیت ها و زیر ساخت های ارزشمند خوی اظهار کرد : این شهرستان با توجه به مرز زمینی و ریلی ،پایانه مسافری ،فرودگاه ،شهرک صنعتی و موقعیت جغرافیش در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری - صنعتی کشور واقع شده است.

وی توضیح داد : مرز رازی در خوی نزدیکترین جهت ارتباطی ایران به ترکیه است و این می تواند در افزایش تبادلات مالی و تجاری بین دو کشور نقش اساسی ایفا نماید.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایداره نیز یز در این ملاقات اظهار کرد : ظرفیت ها و زیر ساخت های ارزشمند شهرستان خوی نشان می دهد که باید این شهرستان از سال های قبل تبدیل به منطقه آزاد تجاری - صنعتی می شد و متاسفانه در طول سال های گذشته غفلت شده است.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد برای تبدیل شهرستان خوی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی دستور ویژه داده است، توضیح داد : دیدگاه مان برای تبدیل شدن خوی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی نگاه ملی است و با محقق شدن این مهم قطعا تراز مالی و تجاری کشور ایران و ترکیه افزایش پیدا می نماید و این منجربه رونق مالی درمنطقه و کشور خواهد شد.

ربیس گروه پارلمانی ایران ترکیه مرز رازی را پر تردد ترین مرز زمینی کشور بیان کرد وگفت: تجار و مسئولین ارشد کشور دوست ترکیه علاقه و تمایل زیادی تردد از مرز رازی و سرمایه گذاری در خوی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1064

به "خوی در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزادتجاری ، صنعتی کشور قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوی در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزادتجاری ، صنعتی کشور قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید