آشنایی با رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا

به گزارش اردکان خبر، کانادا ارائه کننده آموزش های با کیفیت و مدارک تحصیلی شناخته شده جهانی است. کانادا یک جامعه امن، مالی پایدار و چند فرهنگی را فراهم می نماید. چشم انداز شغلی پس از تحصیل در کانادا بسیار عالی است. دانشگاه های کانادا دارای بیش از 5000 ارتباط جهانی هستند. برنامه درسی دوره در کانادا بسیار صنعت محور است. اغلب فارغ التحصیلان در کمتر از شش ماه پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا مشغول به کار می شوند.

آشنایی با رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مهندسی عمران

میانگین دستمزد: 80 هزار دلار

طبق گزارشات، در چند سال آینده، انتظار می رود که رشد اقتصادی کانادا باعث افزایش سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی گردد که ممکن است منجر به رشد اشتغال در این بخش گردد.

مهندسین عمران در مراحل مختلف پروژه های ساختمانی، از طراحی و ساخت و ساز شرکت می نمایند و ممکن است در طیف وسیعی از پروژه های زیربنایی مانند جاده ها، پل ها، برج ها، ساختمان ها و سیستم های تامین آب نیز کار نمایند.

علوم کشاورزی و جنگلداری

میانگین دستمزد: 80 هزار دلار

افزایش جمعیت دنیا، منجر به مسائل متعددی از جمله تغییرات آب و هوایی، گرمایش دنیای و مسائل امنیت غذایی شده است. علوم کشاورزی نقش بسیار مهمی را می تواند در حل این مسائل ایفا نماید. بنابراین بازار کار در حوزه کشاورزی کشور کانادا بسیار مناسب است.

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

میانگین دستمزد: 85 هزار دلار

فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر، نرم افزار و IT همیشه در بازار کار دنیای و از جمله در کانادا از شرایط خوبی برخوردار بوده اند. مدیریت پروژه های IT و مهندسی نرم افزار در سال 2018، همیشه در میان 10 شغل پرطرفدار کانادا بوده اند. و تقاضای بازار کار در این رشته ها بسیار بالا بوده است. این متخصصان در زمینه های مختلف از جمله مدیریت پروژه تا توسعه نرم افزار، تحلیل داده ها و امنیت اطلاعات فعالیت دارند. مشاغل حوزه علوم کامپیوتر یکی از سریع ترین رشدها را در میان سایر مشاغل داشته است. از مشاغل این حوزه که بازار کار خوبی در کانادا دارند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشاوران و تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی
  • تحلیل گران داده
  • مهندسان نرم افزار و طراحان
  • برنامه نویسان و توسعه دهندگانکامپیوتر
  • طراحان و توسعه دهندگان وب

پرستاری

میانگین دستمزد: 85 هزار دلار

پرستاران مسئولیت کمتری نسبت به پزشکان دارند. برای تبدیل شدن به یک متخصص پرستاری، به یک مدرک لیسانس در پرستاری احتیاج دارید و پس از آن آموزش های بیشتری خواهید گرفت. پیش بینی می گردد که پرستاری، در بازارهای شغلی مراقبت های بهداشتی مورداحتیاج و پردرآمد باقی بمانند، به خصوص با توجه به فرایند افزایش سن در کانادا.

مهندس فنی

میانگین دستمزد: 85 هزار دلار

مهندسان فنی در زمینه های کشاورزی، نساجی و زیست پزشکی کار می نمایند، اما کار معمول برای مهندس - فرآیندهای مدیریت، ساخت تجهیزات و نظارت بر نصب است. پیش بینی می گردد که حقوق و دستمزد در این بخش افزایش یابد، اما به خاطر داشته باشید که می تواند در رشته های مختلف در این زمینه بطور قابل توجهی متفاوت باشد.

مدیریت کسب و کار

میانگین دستمزد: 85 هزار دلار

فرصت های زیادی برای کسانی که دارای مدرک لیسانس مدیریت کسب و کار هستند (BBA) وجود دارد و حقوق و دستمزد متناسب با موقعیت متفاوت خواهد بود. مدیریت خدمات کسب و کار شامل تعدادی از شرکت ها شامل حقوقی، تحقیقات بازار و … است.

حسابداری نیز یکی از زمینه های مدیریت کسب و کار است که حرفه ای محبوب برای بسیاری از دانشجویان است و تعداد فارغ التحصیلان در این رشته در سال های اخیر افزایش یافته است. با این حال، با توجه به سیستم پیش بینی شغلی کانادایی کانادا (COPS)، بازار کار، گنجایش ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان این رشته را تا سال 2024 دارد.

مهندسی نرم افزار

میانگین دستمزد: 90 هزار دلار

به خاطر افزایش سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی ، انتظار می رود که تعداد مهندسین کامپیوتر مورد احتیاج در چند سال آینده نیز افزایش پیدا کند. بین مدرک مهندسی (SE)، مدرک کامپیوتر (CS) و مدرک مهندسی کامپیوتر (CE) تفاوت وجود دارد. مهندسان نرم افزار با ساخت و نگهداری سیستم های نرم افزاری مشغول به کار هستند. علوم کامپیوتر بر روی داده ها، تبدیل داده ها و الگوریتم ها تمرکز می نمایند. مهندسان کامپیوتر طراحی، ساخت و کار سیستم های کامپیوتری را انجام می دهند. همه این رشته ها دستمزد نسبتا خوبی دریافت می نمایند. در پنج سال گذشته تعداد کارکنان در مهندسی نرم افزار تقریبا به دوبرابر افزایش یافته است.

علوم فیزیک، زمین شناسی و انرژی های تجدیدپذیر

میانگین دستمزد:100 هزار دلار

مدرک کارشناسی در علوم زمین می تواند منجر به کار در اکتشاف معدن و نفت، مشاوره زیست محیطی و پروژه های شهری گردد. این مهارت ها در صنعت استخراج معادن کانادا بسیار ارزشمند است. انتظار می رود که میزان حقوق این رشته نیز به طور قابل توجهی افزایش یابد.

داروسازی

میانگین دستمزد :102 هزار دلار

پس از اخذ مدرک، شما باید در امتحان داروسازی کانادا نیز شرکت کنید، یک کارآموزی کامل را بگذرانید و در کالج استان خود ثبت نام کنید. دولت کانادا با کمبود داروسازان تا حداقل سال 2024 رو به روست، بنابراین فرصت های شغلی زیاد است.

امور اقتصادی

میانگین دستمزد: 104هزار دلار

پس از دو سال دوره های پایه کسب و کار، دانشجو که در زمینه اقتصادی تخصص دارند، نحوه برنامه ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل جنبه های اقتصادی کسب و کار، بانک ها و سایر سازمان ها را یاد خواهند گرفت. پس از فارغ التحصیلی، آنها واجد شرایط کار در انواع مختلف اقتصادی مانند تحلیلگر امنیتی، تحلیلگر بازار تحقیق، مدیریت بانک، وام مسکن هستند.

مهندسی شیمی یا نفت

میانگین دستمزد: 104 هزار دلار

بعد از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی نفت و شیمی می توانید اشتغال به وسیله شرکت های انرژی، موسسات تحقیقاتی و دولت، را انتظار داشته باشید. دانشجویان مهندسی شیمی در سال اول و دوم دانشجویان مانند رشته های مهندسی دیگر همان دوره های پایه ریاضی و علوم رامی خوانند. پس از آن، آنها در خصوص موضوعاتی مانند مکانیک سیالات، انتقال گرما و جرم و مدل سازی فرآیند برای طراحی عملیات که مواد خام را به محصولات تعیین شده برای صنایع مختلفی که ممکن است در آنها استفاده گردد، مانند نفت و گاز، داروسازی یا انرژی متخصص می شوند.

منبع: اینترنت
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 268

به "آشنایی با رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید