ریلمی جی تی 2 پرو یا iQOO 9 Pro

به گزارش اردکان خبر، دو مدل از گوشی های پرچمدار پرطرفدار حال حاضر Realme GT 2 Pro و iQOO 9 Pro هستند که انتخاب میان آن ها برای کاربران بسیار سخت است.

ریلمی جی تی 2 پرو یا iQOO 9 Pro

به گزارش خبرنگاران، از آغاز سال 2022، ما بیشتر گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را با هم مقایسه نموده ایم. بسیاری از دستگاه های جالب حال حاضر بازار مجهز به این چیپست هستند. این دستگاه ها در بازار آسیا ظاهر شدند و به زودی به چندین منطقه دیگر نیز خواهند رفت.

در کنار پرچمدار شیائومی 12 پرو، وان پلاس 10 پرو و موتورولا اج X30، پیشرفته ترین گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1، Realme GT 2 Pro و iQOO 9 Pro هستند. در اینجا مقایسه ای بین مشخصات آن ها اجرا شده است که کاربران را هدایت می نماید که کدام یک از آن ها متناسب با سلیقه و نیازشان است. پیش از هر چیز مشخصات کامل این دو گوشی در جدول زیر خلاصه شده است.

طراحی

گوشی Realme GT 2 Pro طراحی بسیار خلاقانه ای دارد. این گوشی در رنگ های Paper Green و Paper White عرضه می گردد. این رنگ ها به این علت paper (کاغذ) نامیده می شوند که ظاهری شبیه کاغذ دارند و در هنگام لمس آن ها نیز حسی شبیه لمس کاغذ به کاربر دست می دهد. در حقیقت بدنه گوشی از یک پلیمر زیستی ویژه ساخته شده است که انتشار کربن را کاهش می دهد و دستگاه پایدارتری را ارائه می نماید.

از سوی دیگر، گوشی iQOO 9 Pro نیز طراحیِ خیره نماینده ای دارد. این گوشی از نظر ابعاد کمی بزرگتر از رقیب است. بعلاوه دارای صفحه نمایش خمیده شگفت انگیز با نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالا است. این گوشی در نسخه ویژه اختصاص داده شده به BMW M Motorsport با طراحی سفارشی عالی عرضه می گردد. در مجموع باید گفت که گوشی iQOO 9 Pro بزرگ تر و ضخیم تر است، اما در عین حال بسیار زیباست و از مواد عالی ساخته شده است. انتخاب میان آن دو بیشتر بستگی به سلیقه کاربر دارد.

نمایشگر

نمایشگر های Realme GT 2 Pro و iQOO 9 Pro کمابیش مشخصات یکسانی دارند. آن ها پنل های AMOLED با فناوری LTPO هستند که نرخ تازه سازی تطبیقی را از 1 تا 120 هرتز ارائه می نمایند. این نمایشگر ها می توانند تا یک میلیارد رنگ را با گواهی HDR10+ و وضوح بالای 1440 در 3200 پیکسل +Quad HD نشان دهند. کیفیت تصویر ارائه شده به وسیله این نمایشگر ها مشابه و قطعا شگفت انگیز است. آن ها سطح بسیار بالایی از جزئیات، بازتولید رنگ عالی و تجربه تماشای روان را ارائه می نمایند. بعلاوه مصرف انرژی کمی دارند. هر دو این گوشی ها با بلندگو های استریو و حسگر های اثرانگشت زیر نمایشگر عرضه می شوند.

سخت افزار و نرم افزار

اگر می خواهید هیچ محدودیتی در خصوص عملکرد دستگاه نداشته باشید یا یک گیمر پیشرفته هستید، حتماً باید یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید، زیرا آن ها از بهترین چیپست شرکت کوالکام پشتیبانی می نمایند. چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 که در این دستگاه ها به کار رفته است با حدبیشتر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حدبیشتر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 غیر قابل ارتقا جفت شده است. با این دستگاه ها می توانید هر بازی موبایلی را بدون تاخیر و با نرخ فریم بالا و پایدار انجام دهید.

گوشی Realme GT 2 Pro دارای رابط کاربری Realme UI 3.0 مبتنی بر ColorOS است. در نقطه مقابل گوشی iQOO 9 Pro سیستم عامل OriginOS Ocean را اجرا می نماید که در مقایسه با Realme UI 3.0 در سطح پایین تری قرار می گیرد. علت این رتبه پایین تر نداشتن بعضی ویژگی های سفارشی سازی OPPO است.

دوربین

اگر در پی پیشرفته ترین سیستم دوربین پنل پشتی هستید، گوشی iQOO 9 Pro بهترین گزینه برای شماست. این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با تثبیت نماینده گیمبال OIS، دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 150 درجه و سنسور تله فوتو 16 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2.5 برابر و قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر) است.

مجموعه دوربین های پنل پشتی Realme GT 2 Pro نیز بسیار پیشرفته هستند. این گوشی نیز دارای یک جفت سنسور 50 مگاپیکسلی می باشد، اما فاقد دوربینی است که قدرت رقابت با دوربین تله فوتو شگفت انگیز موجود در گوشی iQOO 9 Pro را داشته باشد. در مقابل دوربین سوم این گوشی یک لنز میکروسکوپ 3 مگاپیکسلی با قدرت بزرگنمایی 40 برابری است.

برعکس دوربین پنل پشتی، در مقایسه دوربین پنل جلویی فزونی با Realme GT 2 Pro است. کاربرانی که به دوربین سلفی اهمیت بیشتری می دهند از کیفیت دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی ریلمی جی تی 2 پرو راضی خواهند بود.

باتری

در مقایسه ابعاد باتری ها، گوشی Realme GT 2 Pro به علت داشتن باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی برنده است. از سوی دیگر، باتری گوشی iQOO 9 Pro برنده مقایسه شارژ است. این گوشی دارای شارژ سیمی سریعتر 120 واتی است. از طرفی گوشی iQOO 9 Pro برخلاف پرچمدار ریلمی، از شارژ بی سیم با توان قابل توجه 50 واتی و بعلاوه شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می نماید.

قیمت

قیمت گوشی های Realme GT 2 Pro و iQOO 9 Pro در بازار چین کمی فرق دارد. قیمت پرچمدار ریلمی از 542 یورو معادل 609 دلار آغاز می گردد. در نقطه مقابل گوشی iQOO 9 Pro قیمت بالاتری دارد. قیمت این دستگاه از 695 یورو معادل 781 دلار آغاز می گردد.

جمع بندی

در مجموع در خصوص گوشی پرچمدار Realme GT 2 Pro باید گفت که دارای مزیت هایی مانند دوربین میکروسکوپی، باتری بزرگتر، طراحی نوآورانه، ابعاد فشرده تر و دوربین سلفی بهتر است. مهمترین نقطه ضعف این پرچمدار در مقابل رقیب دوربین های پنل پشتی آن است. در مقابل گوشی Vivo iQOO 9 Pro داری دوربین های پنل پشتی برتر، شارژ سریعتر، شارژ بی سیم و صفحه نمایش منحنی می باشد. مهمترین نکته منفی درباره این گوشی دوربین سلفی ضعیف تر آن است.

در پایان می توان این گونه جمع بندی کرد که گوشی iQOO 9 Pro در حال حاضر به لطف دوربین تله فوتو، شارژ سریع تر و قابلیت شارژ بی سیم، گزینه بهتری برای خرید است. البته گوشی Realme GT 2 Pro نیز با ارائه باتری بزرگ تر در طراحی فشرده تر، گوشی بسیار جذابی است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1052

به "ریلمی جی تی 2 پرو یا iQOO 9 Pro" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریلمی جی تی 2 پرو یا iQOO 9 Pro"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید