علت اصلی گرانی مسکن چیست؟

به گزارش اردکان خبر، سارا صفاری: در شرایط تورمی تبدیل وجوه نقد به ارز، طلا، سکه و سرمایه ای نظیر ملک برای ممانعت از تهدید آب شدن ارزش پول نقد از سوی هر فردی محتمل به نظر می رسد. تورمی که بر سفره های مردم، سقف بالای سرشان، وسیله حمل ونقل ، سلامت و آینده شان سایه انداخته است. اما با چشم پوشی بر تمام شاخص های صعودی بازار، بر اساس آمار بانک مرکزی نرخ مسکن تورم 91 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 98 داشته و این یعنی ناامیدی بسیاری از مردم برای خانه دار شدن!

علت اصلی گرانی مسکن چیست؟

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

ازسوی دیگر خبرهای حمایتی دولت نظیر افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، طرح ملی مسکن، نظارت بر بازار مشاورین املاک و نیز نوید خواب بهای مسکن نیز یاریی به دغدغه های مردم برای دستیابی به رویای خانه دار شدن ننموده است.

به اعتقاد مخاطبان خبرنگاران دولت حمایتی از مسکن نمی کند و دلالان بازار هستند که قیمت مسکن را به دلخواه بالا می برند.

بعضی دیگر از مخاطبان نیز معتقدند دلیل اصلی گرانی مسکن افزایش بی منطق وهرج ومرج در بازار مصالح ساختمانی است؛ طی یکی دوسال اخیرگرانی های افسار گسیخته دراین صنف عملا ساخت وساز را فلج نموده و مردم عادی نمیتوانند مسکن بسازند.

دریافتی با ریال خرج به دلار

بعضی از مخاطبان نیز دغدغه و آرزوی دست نیافتنی خانه دار شدن را این گونه نوشته اند:

یه جوان باید از تمام تفریحات از تکامل ذهنی و انسانیش و … بگذره، روزی 12 ساعت کار کنه بعلاوه زمان رفت وآمد ،که متوسط 15 ساعت در روز درگیرکارش باشه و با این حقیقت که 70 الی 80 درصد در حالت خوب تنها خرج زندگی روزمرش دربیاد و قید وسیله نقلیه و ابتدایی ترین چیزهای زندگی رو باید بزنه، این جوون بعد از چند سال صاحب یه سرپناه میشه ؟؟؟؟منه جوان تا کی نیرو دارم واسه کار …ریال دریافتی داشته باش اما با دلار خرج کن

عامل اصلی گرانی مسکن عدم ثبات قیمت دلار است

یکی از مخاطبان خبرنگاران که گویا در کار ساخت و ساز مسکن فعالیت دارد به طور خلاصه افزایش قیمت مسکن را ناشی از هزینه سنگین شهرداری برای دریافت جواز، ثابت نبودن قیمت دلار، عدم ثبات قیمت مصالح ساختمانی و دستورالعمل های متوالی دانسته از همه اینها بگذریم ابتدای هرسال ما پنج مسابقه افزایش عوارض شهرداری، بیمه،تعزیرات، مالیات،آتش نشانی و دستمزدهای متفرقه داریم و در نهایت عامل اصلی گرانی مسکن عدم ثبات قیمت دلار است.…

در مقابل یکی دیگر از مخاطبان معتقد است: گرانی مسکن چه ربطی به دلار داره کدام بخش ساختمانی که توش زندگی میکنید امریکایی هست.

واردات چادر صحرایی از چین!

بعضی دیگر نیز نوشته اند:

مسکن احتیاج مردم است نه کالای سرمایه ای

در این دوسال اخیر بیش از 9 مرتبه مسکن گران شد آپارتمان 700 میلیونی شده سه میلیارد و پانصد میلیون تومان،کم مونده خونه هفته ای گرون بشه شایدم ساعتی.

حالا که مردم از خرید خونه عاجز و درمانده شدن دولت زود تند و سریع بره از چین چادر صحرایی البته مدرن و با امکانات بخره و بیاره به اقساط بده دست مردم….

دیگر مخاطبان نیز در مورد وام های 400 میلیون تومانی دولت برای یاری به خرید خانه در 15 سال آینده نظرشان این بود:

اگر از 18 سالگی، 15 سال پول واریز کنید میشه 33سالگی بعد با رشد تورم ایران 15 سال دیگه با 400 میلیون میشه یه دوچرخه خرید

15سال پیش این طرح را برای پسرم نوشتم الان باهاش فقط میشه رفت میدان تره بار خرید کرد

من 12 سال است هرماه برای وام جوانان دخترم پول پرداخت کردم . رفتم بانک میگه چه حالا وچه 15سال دیگه 50 میلیون تومان بیشتر نمی دیم وسندخونه هم درگرو بانک باید باشد..

گویا داشتن سرپناه برای بسیاری از مردم سرزمینمان رویایی بوده که به سبب بسیاری از باید ها و نبایدها به کابوس لحظه ای تبدیل شده است.کابوسی که بسیاری آن را دغدغه آینده فرزندانشان نیز می دانند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 223

به "علت اصلی گرانی مسکن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت اصلی گرانی مسکن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید