عوارض جانبی سنتروم سیلور

به گزارش اردکان خبر، معین شده که بسیاری از عوارض جانبی سنتروم سیلور جزئی می باشند، اما تنها بعضی موارد نادر وجود دارد که ممکن است باعث بروز علائم جدی شود. در این مقاله اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول و راه های تاثیر آن بر

عوارض جانبی سنتروم سیلور

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

معین شده که بسیاری از عوارض جانبی سنتروم سیلور جزئی می باشند، اما تنها بعضی موارد نادر وجود دارد که ممکن است باعث بروز علائم جدی گردد. در این مقاله اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول و راه های تاثیر آن بر بدن بیان شده است.

سینتروم سیلور نام تجاری یک مکمل غذایی است. این مکمل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بوده که برای بعضی فرایندهای بدن ضروری می باشد. سنتروم سیلور ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف بوده که به صورت طبیعی در غذاهای مختلف یافت می شوند. این مکمل دارای ویتامین های C و E بوده که به اسم آنتی اکسیدان ها عمل می نمایند. دیگر اجزاء این مکمل ویتامین A، ویتامین های B12، B6، لیکوپن و غیره می باشد. این مکمل برای افرادی که میزان کافی ویتامین و مواد معدنی را از منابع غذایی در یافت نمی نمایند و دچار سوء تغذیه هستند، مفید می باشد. سنتروم سیلور برای بیمارانی که از بدن آن ها به علت بعضی بیماری ها قادر به جذب انواع خاصی از مواد غذایی نیست، تجویز می گردد. معمولا، عوارض جانبی سنتروم سیلور از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد.

نحوه استفاده از سنتروم سیلور

شما باید سنتروم سیلور را مطابق با توصیه های پزشک خود مصرف کنید. در صورتی که دستورالعمل استفاده از این دارو را به خوبی نمی دانید، با پزشک و یا مختصص در رابطه با نحوه صحیح استفاده از این مکمل مشورت کنید. سنتروم سیلور در قالب قرص های جویدنی و بعلاوه به فرم مایع وجود دارد. در صورتی که از قرص این مکمل استفاده می کنید، باید قبل از بلع آن را به درستی بجوید. هنگام استفاده از فرم مایع این مکمل، از یک فنجان و یا قاشق جهت مقدار گیری دوز مصرفی بهره ببرید. این مکمل را با لیوان آب مصرف کنید. این مکمل را به همراه محصولات لبنی و یا مکمل های کلسیمی استفاده نکنید. علت این امر این است که کلسیم جذب ترکیبات خاصی از مولتی ویتامین ها را مشکل می سازد.

عوارض جانبی

بدن بعضی افراد به تجربه عوارض جانبی این مکمل عادت نموده، اما بدن بعضی افراد دیگر ممکن است به عوارض جانبی این مکمل واکنش نشان دهند. در این جا بعضی از شایع ترین عوارض جانبی مشاهده شده مکمل سنتروم سیلور را ذکر خواهیم کرد.

بعضی افراد بعد از مصرف مکمل سنتروم سیلور در چند روز اول دچار سردرد می شوند.

مزه نامطلوب در دهان به وسیله بعضی افرادی که از این محصول استفاده می نمایند، تجربه می گردد. با این حال، بعد از مدتی این علائم رفع می گردد.

احساس سوزش در پوست برای افراد همچون احساس سوختگی جزئی مشاهده می گردد. در بیشتر موارد، این احساس در عرض چند ساعت بعد از بلع ایجاد می گردد.

مسائل گوارشی مانند ناراحتی معده، اسهال، تهوع و یبوست هم ممکن است در بعضی موارد ایجاد گردد. این علائم معمولا جزئی بوده و هنگامی که بدن به این مولتی ویتامین عادت کرد، از بین می رود.

واکنش آلرژیک نسبت به هر نوع ویتامین و مواد معدنی در فرمول مولتی ویتامین ها یافت می گردد. علائم و نشانه های آلرژی این مولتی ویتامین شامل کهیر یا خارش پوست، سرگیجه، مسائل تنفسی، تورم صورت لب ها، زبان یا گلو می باشد. چنین واکنش هایی می تواند موضوع جدی بوده و ممکن است احتیاج به دخالت سریع پزشکی داشته باشد.

علائم مصرف بیش از حد این مکمل شامل معده درد، اسهال، از دست دادن اشتها، ضعف در عضلات و مفاصل، کاهش وزن، تغییر در چرخه قاعدگی، ادرار در خون و غیر می باشد.

مصرف بیش از حد بعضی مواد معدنی خاص می تواند باعث رنگ شدن دندان، ضربان قلب نامنظم، تکرر ادرار و غیره گردد.

مصرف بیش از حد ویتامین های A، D، E و K خطرناک بوده و منجر به بروز بیماری های تهدید نماینده زندگی می گردد. از این رو، در صورت بروز هر گونه علائم ذکر شده، بلافاصله جهت درمان با پزشک مشورت کنید.

در صورتی که همه اطلاعات ضروری در رابطه با سابقه بیماری و سبک زندگی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید، می توانید از بروز بسیاری از عوارض جانبی این مکمل خودداری کنید. در صورتی که هر گونه آلرژی های مزمن، مسائل مزمن سلامتی مرتبط با معده یا کبد و هر گونه سابقه مصرف الکل، کم خونی و غیره دارید، باید قبل از مصرف مکمل ها با پزشک مشورت کنید. اگر شما در حال مصرف داروهای دیگری هستید، باید پزشک خود را مطلع کنید. هنگامی که پزشک شما دارویی را برای شما تجویز کرد، در خصوص عواقب این دارو نگران نباشید و به پزشک خود اعتماد کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 891

به "عوارض جانبی سنتروم سیلور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض جانبی سنتروم سیلور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید