بازسازی آپارتمان: بازسازی آرامگاه ابوالحسن علی ابن زید بیهقی در شهرستان ششتمد

به گزارش اردکان خبر، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بازسازی آرامگاه ابوالحسن علی ابن زید بیهقی در شهرستان ششتمد انجام شد.

بازسازی آپارتمان: بازسازی آرامگاه ابوالحسن علی ابن زید بیهقی در شهرستان ششتمد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد علی ابراهیمی دوست اضافه کرد: بارندگی های شدید در منطقه به دیواره شرقی آرامگاه آسیب وارد نموده بود که به همت اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی این دیوار بازسازی و بازسازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سبزوار ادامه داد: با توجه به اهمیت این اثر تاریخی و فرهنگی، ساخت سرویس بهداشتی، فضاسازی و نورپردازی محوطه در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی دوست با اشاره برنامه توسعه آرامگاه اظهار کرد: با توجه به احتیاج توریستان و مسافران در ساختمان ورودی آرامگاه سرویس بهداشتی جدگانه برای آقایان، خانم ها و بعلاوه برای معلولان ساخته خواهد شد.

او اضافه کرد: بعلاوه آب انباری برای ذخیره آبی که از قنات تامین می گردد و برای مصارف باغبانی و سرویس بهداشتی استفاده می گردد، احداث خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سبزوار به اهمیت فضاسازی محوطه آرامگاه اشاره نمود و گفت: یکی از راههای جذب توریست و مسافر به اماکن تاریخی فضاسازی مناسب با حفظ آثار تاریخی است، از این رو باغچه های اطراف آرامگاه انواع گلهای ایرانی کاشته خواهد شد.

او در تعریف پیشینه آرامگاه ابوالحسن علی ابن زید بیهقی معروف به ابن فندق یا فرید خراسانی گفت: بنای فعلی آرامگاه در سال 1353 به وسیله مهندس جودت طراحی و به وسیله انجمن آثار ملی ایران احداث شد. این اثر در تاریخ 25 اسفند 1378 با شماره ثبت 2601 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ابراهیمی دوست اظهار کرد: این بنا در قدیم به پیر مزار هم معروف بود و بیشترین مراسم مذهبی و آیینی بویژه تهیه حلیم نذری برای نزول باران در این مکان انجام میشد. در حال حاضر این مجموعه با کاربری کتابخانه و ساختمان اداری فعالیت می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1078

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی آرامگاه ابوالحسن علی ابن زید بیهقی در شهرستان ششتمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی آرامگاه ابوالحسن علی ابن زید بیهقی در شهرستان ششتمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید