مقاله: شگفتی های معبد سفید

به گزارش اردکان خبر، در این میان هنرمند توانا، Chalermchai Kositpipat که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی و ساخت این قلعه با سرمایه خویش گرفت و به منظور یادگیری و مراقبه مردم از آموزه های بودایی کار خود را شروع کرد. کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و برآورد شده است که تا سال 2070 این پروژه تکمیل می شود.

مقاله: شگفتی های معبد سفید

رنگ این معبد سفید براق است که پاکی بودا را نشان می دهد. هر مجسمه معنای خاص خود را دارد. در اطراف معبد آبگیرهای فراوانی هست که ماهی های رنگی در آنها شنا می کنند. بازدید از وات رونگ خون برای عموم آزاد ولی عکسبرداری از داخل آن ممنوع می باشد.

در اواخر قرن بیستم که اصل معبد وات رانگ کان در وضعیت نامناسبی قرار داشت ترمیم آن آغاز گردید، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن متوقف شد.

وات رانگ کان با داشتن رنگ سفید که نشانی از پاکی و خلوص است و همچنین تکه شیشه های بکار رفته که نمادی از خرد بودا و تعالیم بودایی محسوب می شود، معبدی منحصر به فرد و خاص است. زمانی که نور خورشید به این معبد می تابد زیبایی و شکوه آن دو چندان می شود. این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته شده و یکی از بهترین جاذبه های تور تایلند است.

معبد سفید یا وات رونگ خون یک معبد مدرن بودایی است که در شمال تایلند واقع شده است. طراح این معبد هنرمندی به نام چالرمچایی کوزیتپیاتات بوده است که در سال 1997 آن را با هزینه خود تاسیس کرد و برای آنکه اصالت و خلوص کار خود را حفظ کند هیچ گونه کمک مالی را نپذیرفت. در تور تایلند می توانید به بازدید جاذبه هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

منبع مقاله: شگفتی های معبد سفید

انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 995

به "مقاله: شگفتی های معبد سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شگفتی های معبد سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید