موهای خود را با این کار نابود می کنید

به گزارش اردکان خبر، اگر شما هم جزو افرادی هستید که بیشتر اوقات با موی خیس می خوابید، احتمالا تا الان این سوال برای شما پیش آمده که خوابیدن با موی خیس چه عوارضی دارد؟

موهای خود را با این کار نابود می کنید

خوابیدن با موی خیس دارای عواقبی از قبیل صدمه زدن به سلامت مو و زیبایی و حالت موها است که در این مطلب از خبرنگاران می خواهیم شما را با این آسیب ها آشنا کنیم.

ضررهای ناشی از خوابیدن با موی خیس

سردرد

تفکر رایج دیگر بین مردم این است که موی خیس باعث بروز سردرد می گردد. با توجه به تحقیقات مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا، قرارگرفتن موی خیس در معرض هوای سرد، می تواند به عنوان یکی از عوامل تشکیل دهنده سردرد سینوسی به حساب بیاید.

عفونت قارچی

خوابیدن با موی خیس ریسک توسعه عفونت قارچی پوست سر را بیشتر می نماید. به خاطر داشته باشید که قارچ هایی مثل مالاسزیا می توانند منجر به شوره و التهاب پوست سر شوند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان با موهای خشک به رختخواب بروید.

علاوه بر اینکه قارچ به طور طبیعی روی پوست سر وجود دارد، امکان وجود قارچ روی بالشت نیز خیلی بالا است. این نوع قارچ در محیط مرطوب رشد می نماید و بالشت خیس هم محیط مناسبی برای رشد آن است.

آسیب به تارهای مو، از عواقب خوابیدن با موی خیس

درحالت خیسی، مو در آسیب پذیرترین حالت خود قرار می گیرد. در طی اطلاعیه ای آموزشگاه پوست آمریکا بیان کرد که مردم، باید ازموهای خیس تا حد امکان مراقبت بیشتری نمایند. موی خیس به راحتی می شکند. وقتی خواب هستید، حرکات و چرخش هایی که سر روی بالشت خشک و زبر دارد، می تواند موجب شنمایندگی و ایجاد موخوره گردد.

به خاطرآسیب پذیری موهای مرطوب، قبل ازشانه کردن یا حالت دادن، اجازه دهید موها تا حدودی به طور طبیعی در معرض هوای محیط خشک گردد. به عنوان یک قاعده کلی، این پیشنهاد درمورد خوابیدن نیز صدق می نماید، یعنی بهتر است بعد از اینکه مو کمی خشک شد بخوابید.

اگر نمی خواهید دوش گرفتن شبانه را ترک کنید، حداقل چند ساعتی بین دوش گرفتن و رفتن به رختخواب فاصله بیندازید. این گونه دچار عواقب خوابیدن با موی خیس نشوید.

درهم شدن موها

اگر وقتی خواب هستید زیاد سر خود را حرکت می دهید موهای شما گره می خورند. بنابراین از حالتی که موهای شما بعد از خوابیدن با موی خیس پیدا می نماید راضی نیستید. اگر به این دست از مطالب علاقه دارید می توانید مطلب موهای دکلره و آسیب دیده خود را در خانه آبرسانی کنید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب این شامپوها را در خانه بسازید و از تاثیر آن شوکه شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1172

به "موهای خود را با این کار نابود می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موهای خود را با این کار نابود می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید