میز گردشگری هنر، حلقه اتصال صنایع دستی و گردشگری

به گزارش اردکان خبر، معاون گردشگری کشور گفت: در حال حاضر 40 میز تخصصی در حوزه گردشگری داریم و میز گردشگری هنر می تواند حلقه اتصال گردشگری و صنایع دستی باشد.

میز گردشگری هنر، حلقه اتصال صنایع دستی و گردشگری

به گزارش خبرنگاران از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، نشست مشترک معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و معاون جهانگردی کشور با موضوع استفاده از ظرفیت های بین بخشی با حضور مدیران کل هر دو حوزه در محل معاونت جهانگردی برگزار گردید.

در این نشست علی اصغر شالبافیان گفت: برای هم افزایی میان دو مجموعه نیازمند شناسایی زمینه های مشترک همکاری هستیم.

معاون جهانگردی کشور اضافه نمود: در حال حاضر 40 میز تخصصی در حوزه جهانگردی داریم و میز جهانگردی هنر می تواند حلقه اتصال جهانگردی و صنایع دستی باشد.

شالبافیان ضمن تاکید بر هم افزایی و ارزش آفرینی بین بخشی توضیح داد: مراکز اطلاع رسانی در فرودگاه ها محل مناسبی برای عرضه و فروش صنایع دستی بوده و به طور متقابل مراکز فراوری و فروش صنایع دستی جزو اماکن جهانگردی محسوب می گردد.

معاون جهانگردی کشور با بیان اینکه رویکرد مجتمع های جهانگردی معرفی صنایع دستی است، اظهار کرد: استفاده از نمادهای صنایع دستی در طراحی و ساخت هتل ها و بوم گردی ها جزو نمادهای امتیازآور و ارزش آفرین خواهد بود.

او ادامه داد: بخش مهم محتواهای فراوری شده در حوزه جهانگردی مربوط به صنایع دستی است و حضور صنایع دستی در رویدادهای جهانگردی باعث جذب جهانگرد می گردد.

شالبافیان توضیح داد: همکاری دو حوزه در بخش آموزش با توجه به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی در کشور حائز اهمیت است و در این راستا نیازمند توسعه و نظام مند شدن رویدادهای زمان محور هستیم.

معاون جهانگردی کشور با تاکید بر حائز اهمیت بودن برگزاری رویدادهای مشترک گفت: حضور صنایع دستی در رویدادهای مشترک باعث جذب جهانگرد می گردد و یکی از بخش های مهم در طرح ملی شناخت روستاهای ملی و جهانی جهانگردی، حوزه صنایع دستی است.

در ادامه مریم جلالی ضمن بیان اینکه جهانگردی و صنایع دستی دو رکن اصلی اقتصاد هویت بنیان هستند، توضیح داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی بهانه های خوبی برای روایتگری بوده و جهانگردان علاقه مند به شنیدن این قصه ها هستند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: کوتاه مدت بودن مهارت یادگیری صنایع دستی مقدار ماندگاری جهانگرد را در منطقه مقصد بالا برده و به زنجیره ارزش صنایع دستی و جهانگردی یاری می نماید.

او با تاکید بر هم افزایی میان شهرهای جهانی صنایع دستی و شهرهای مرکز جهانگردی گفت: کارگاه ها و بازارچه های صنایع دستی جزو مقاصد مهم جهانگردی بوده و بازارچه های صنایع دستی بدون امکانات جهانگردی محیطی خشک خواهد بود. شهرهای جهانی صنایع دستی فرصتی مناسب برای ایجاد بوم گردی و مجتمع های جهانگردی است.

جلالی اضافه نمود: صنایع دستی برترین یادگار برای زنده نگه داشتن خاطرات سفر جهانگردان به ایران بوده و کارگاه های صنایع دستی برای جهانگردان خارجی دارای جذابیت است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اظهار کرد: بعضی رشته های صنایع دستی وابسته به معماری است که می تواند در طراحی و ساخت هتل ها و بوم گردی ها لحاظ گردد و مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ظرفیت برگزاری رویداد مشترک را دارند و این مهم با نزدیک شدن فعالان غیردولتی در دو حوزه امکان پذیر خواهد بود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1338

به "میز گردشگری هنر، حلقه اتصال صنایع دستی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز گردشگری هنر، حلقه اتصال صنایع دستی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید