نمایشگاهی در آموزشگاه سلطنتی لندن به نمایش نقاشی های امپرسیونیستی می پردازد

به گزارش اردکان خبر، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، نمایشگاهی در آموزشگاه سلطنتی لندن به نمایش نقاشی های امپرسیونیستی می پردازد.

نمایشگاهی در آموزشگاه سلطنتی لندن به نمایش نقاشی های امپرسیونیستی می پردازد

جای تعجب نیست که جنبش هنری مانند امپرسیونیسم که برای به تصویر کشیدن گذار بودن زندگی روزمره و لحظات آن به محبوبیت رسیده است، در طراحی هم حرفی برای گفتن دارد. با شکل گیری امپرسیونیسم بود که طراحی های روی کاغذ که در طول تاریخ طرح مقدماتی تابلوهای رنگ روغن محسوب می شدند، خود به شاهکار تبدیل شدند.

حالا نمایشگاه جدیدی در آموزشگاه سلطنتی لندن 77 طراحی و نقاشی که با مداد شمعی، زغال و آبرنگ به وسیله هنرمندان امپرسیونیستی همانند مری کسات، کلود مونه، پیر اگوست رنوآر و نقاشان نامدار پست امپرسیونیستی از جمله پل سزان، پل گوگن و ژرژ سورا روی کاغذ خلق نموده اند را گرد هم آورده است. بسیاری از این آثار هنری به ندرت برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده اند؛ چرا که بعضی از آنها در مجموعه های خصوصی نگهداری می شوند و بعضی دیگر نیز به علت آسیب پذیر بودن کمتر در معرض نمایش گذاشته می شوند.

از جمله آثار قابل توجه این نمایشگاه به یکی از نقاشی های آبرنگ ونگوگ با عنوان دژ پاریس با خانه ها (1887) می توانیم اشاره کنیم که در سال 2003 از یک گالری هنری در منچستر ربوده شده بود.

نمایشگاه امپرسیونیست ها روی کاغذ تا دهم مارس سال 2024 همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آذر 1402 بروزرسانی: 16 آذر 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1356

به "نمایشگاهی در آموزشگاه سلطنتی لندن به نمایش نقاشی های امپرسیونیستی می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاهی در آموزشگاه سلطنتی لندن به نمایش نقاشی های امپرسیونیستی می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید