10 کار جالب متفاوت در سفر پاریس

به گزارش اردکان خبر، در پاریس شهر عشق غیر از برج ایفل و موزه لوور و مکان های معروف جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد که به ویژه در فصل شلوغ، می توانند برای بازدید انتخاب بسیار مناسبی باشند. برای آشنایی با این مکان ها با خبرنگاران همراه شوید.

10 کار جالب متفاوت در سفر پاریس

پاریس چه چیزی را به یاد شما می آورد؟ می گردد حدس زد احتمالا اولین چیزها برج ایفل، طاق پیروزی و خیابان معروف شانزه لیزه هستند.

اگرچه همه این ها مکان های مهمی برای بازدید هستند و هر گردشگری که برای بار اول وارد پاریس می گردد باید حداقل یک بار به این مکان ها برود. اما بعد از آنچه اتفاقی می افتد؟

ممکن است بسیاری از کتاب های راهنما شمارا به این باور رسانده باشند که پاریس فقط در این چند گزینه خلاصه می گردد اما باید دانست که غیر از بانوی آهنین و لوور چیزهای زیادی در پاریس وجود دارند. در اینجا یک هدایت کامل برای معرفی 10 جای غیر معمول در پاریس آورده شده که البته شامل برج ایفل نمی گردد!

1- باز دید از یکی از موزه های منحصربه فرد پاریس

مطمئنا موزه های لوور (the Louvre) و اورسی (Musée dOrsay) بسیار زیبا هستند اما آن ها مقصد بیشتر گردشگرانی هستند که در اوج فصل سفر به پاریس سفر می نمایند. یک لحظه صف های طولانی مردم را مجسم کنید! قطعا تشخیص تابلوی مونالیزا از میان انبوه جمعیت مشتاق در اطراف آن ساده نخواهد بود.

موزه هایی چون موزه فاضلاب پاریس (Paris Sewer Museum)، موزه زندگی رمانتیک (the Museum of Romantic life)، موزه دائمی هنر (the Fairground Museum) و موزه کلاهبردی (Counterfeit Museum) در زمره موزه های خیلی خاص پاریس قرار می گیرند.

نرخ بلیط این موزه ها تقریبا ده یورو و بعضی زیر پنج یورو یا حتی رایگان است. و بیشتر موزه ها در سراسر شهر برای شهروندان اروپایی زیر26 سال و افراد زیر 18 سال از تمامی ملیت ها رایگان است.

2- بالن سواری در پارک آندره سیتروئن

یک تجربه خیلی ویژه که می توانید در پاریس به دست بیاورید رفتن به آسمان با یک بالن هوای گرم است. این بالن که در پارک آندره سیتروئن قرار گرفته است بزرگترین بالن هوای گرم دنیا است. چه راهی برای حس کردن شهر بهتر از تماشای آن از بالا سراغ دارید؟

3- برداشتن بستنی از برتیلون(Berthillon) و گردش در اطراف ایل دولاسیته (Île de laCité)

ایل دولاسیته مقر نوتردام و یکی از دو جزیره طبیعی در مزکز شهر پاریس است که بناهایی از قرون وسطی دارد و تعدادی سایت تاریخی مثل حیاط سنگ فرش شده با سنگ قبرهای قدیمی در آن واقع است.

اگرچه ایتالیا به داشتن بستنی های ژلاتو اش معروفیت دارد اما پاریس خواستگاه یکی از برترین بستنی های دنیا یعنی برتیلون است.

با ده ها طعم متفاوت از توت فرنگی تا کاراملی و شکلاتی. مطمئنا طعم دلخواه خود را پیدا می کنید و از گشت و گذار در ایل دولاسیته لذت خواهید برد.

4- انجام یک پیک نیک پاریسی

اگر در طول ماجراجویی در پاریس در پی یک تجربه اصیل فرانسوی هستید هیچ چیزی فراتر از این نیست که بعد از تهیه یک باگت، میوه تازه، پنیر فرانسوی همراه چند دوست برای تماشای غروب خورشید به سمت رودخانه سن بروید.

سعی کنید برای تماشای کامل نقطه غروب خورشید به موقع خودتان را برسانید.

5- پرسه در محله های منحصربه فرد پاریس

مونمارتر (Montmartre) یکی از برترین مکان ها برای صرف غذاست. محلی برای نقاشی هنرمندان محلی از منظره ها خیابان و بعلاوه از برترین نقاط پاریس برای عکاسی به شرط آنکه قبل از طلوع خورشید بروید و پیش از اینکه سایر گردشگران برسند محلی را برای خود انتخاب کنید.

خانه غرق شده مونمارتر (sinking house of Montmartre)، خانه رز (La Maison Rose) و قلب مقدس (Sacré-Coeur) همه در فاصله اندکی از هم واقع شده اند. شما آرزو خواهید کرد که کاش می توانستید زمانی طولانی تر را در این محله عجیب سپری کنید.

6-سیاحت در پارک بولونی (Bois de Boulogne) خارج از شهر

اغلب بحث هایی جدی در رابطه با کمبود فضای سبز در پاریس مطرح است و برخلاف لندن یا نیویورک در مرکز شهر فضاهای سبز وسیعی وجود ندارد. در عوض پاریس از دو جهت با جنگل های متراکم احاطه شده.

در شرق، پارک ونسن (Bois de Vincennes) و در غرب، پارک بولونی (Bois de Boulogne) پارک بولونی در نزدیکی انتهای خط یک مترو پاریس قرار گرفته است.

این پارک زمانی شکارگاه سلطنتی بوده اما در حال حاضر جایگاه بنیاد هنر لوئیس ویتون(Louis Vuitton Art Foundation) و پارک تفریحی بچه ها است با چشم اندازهایی زیبا و خیره نماینده. یک زمین مینی گلف، چندین غذاخوری و حتی یک قلعه هم در داخل این پارک قرار گرفته اند.

7- انتخاب سوغاتی در بازار کهنه فروشان بندر

بزرگترین بازار مخصوص فروش اشیاء مقرون به صرفه قیمت یا دست دوم در دنیا، آخر هر هفته در حومه پاریس در بندر سنت اوون (Port St Ouen) بر پا می گردد. با انواع محصولات متنوع و عتیقه و خیلی چیزهای عجیب مثل تکه های لباس که شما را حیرت زده خواهد نمود. می توانید یک کارت پستال به قیمت کمتر از یک یورو به عنوان سوغات انتخاب کنید.

8- عکاسی از بالای پانتئون

به جای رفتن به برج ایفل و ساعت ها ایستادن در صف چرا برای مشاهده پاریس از بالا، به پانتئون نمی روید؟ آنجا با چشم اندازی بی همتا از نوتردام، برج ایفل و بسیاری دیگر از نمادهای مشهور پاریس روبه رو خواهید شد.

9- رفتن به سواحل پاریس پلاژ و شهر بازی تویلری درتابستان

شاید برترین کاری که می توان با آمدن تابستان انجام داد کاری است که مردم محلی انجام می دهند. اگرچه تعداد زیادی از مردم محلی در ماه اوت از پاریس خارج می شوند اما بسیاری دیگر مجبور هستند که در شهر بمانند.

فعالیت های تابستانی اغلب به وسیله شهردار برنامه ریزی و اجرا می شوند. از جمله این برنامه ها برپایی نمایشگاه در مرکز شهر و ساحل نزدیک نوتردام و جشنواره ای های رایگان موسیقی و مجموعه ای از فعالیت های دیگر است.

10- پرسه زدن در میان کتابفروشان رود سن

کتابفروشان حاشیه رور سن بسیار سمبلیک هستند و در سال 1991 به عنوان میراث دنیای در یونسکو به ثبت رسیدند. آن ها با صندوق های سبز پر از کتاب ها، مجلات، پوسترها و روزنامه های قدیمی توجه گردشگران را به خود جلب می نمایند.

سفر به پاریس تکمیل نخواهد شد مگر با سر زدن به این کتابفروشی ها. به هیچ وجه بازدید از کتابفروشی های رود سن را از دست ندهید.

منبع: کجارو / thatbackpacker.com
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1086

به "10 کار جالب متفاوت در سفر پاریس" امتیاز دهید

863 کاربر به "10 کار جالب متفاوت در سفر پاریس" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کار جالب متفاوت در سفر پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید